Gronkiewicz-Waltz: Budujemy metro szybciej niż Budapeszt

infotram
14.01.2013 10:26
W Budapeszcie metro pod Dunajem zaczęli budować w 2006 roku. Jak skończą w przyszłym roku to będzie sukces –powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w ubiegłym tygodniu przebywała na Węgrzech.  W tamtejszej stolicy Pani Prezydent podglądała m.in. węgierskie rozwiązania komunikacyjne. Zdaniem Hanny Gronkiewicz-Waltz warszawskie metro buduje się dużo krócej. Na usprawiedliwienie Węgrów możemy dodać, iż ich budowany właśnie nowy odcinek metra jest dłuższy, bo liczy 7 km. Warszawski centralny odcinek II linii metra, który miała na myśli Prezydent Warszawy to tylko 6,1 km, a planowana data zakończenia inwestycji to październik 2013 roku. W tym miejscu warto również przypomnieć, że w Budapeszcie pasażerowie mają do dyspozycji już trzy linie podziemnej kolejki, a pierwsza z nich kursuje od nomen omen 1896 roku. Być może zatem nie o szybkość prac a o ilość i jakość przy budowie metra chodzi. Skoro już zatem mowa o budapesztańskim metrze warto zatem przypomnieć, że na sieć w stolicy Węgier składają się linie:
M1 (żółta) o długości 4,4 km, łącząca Vörösmarty tér z Mexikói út;na jej trasie znajduje się 11 stacji
M2 (czerwona), o długości 10,3 km, łącząca Déli pályaudvar z Örs vezér tere, pasażerowie mogą korzystać tu także z 11 stacji
M3 (niebieska), o długości 17 km, łącząca Újpest-Központ z Kőbánya-Kispest;na jej trasie jest 20 stacji.
Schemat metra w Budapeszcie
Nowobudowana linia M4 (zielona), o której wspomina Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz połączy Kelenföldi-pályaudvar z Bosnyák tér. Docelowo ma mieć 10,5 km.
Przypomnijmy, że dość dużym i wcześniej nieplanowanym problemem budowniczych II linii metra są problemy z tunelem Wisłostrady. Do końca miesiąca ZDM ma przygotować ekspertyzy. Mam nadzieję, że najpóźniej za miesiąc pojedziemy tym tunelem –powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz. Prezydent dodała, że to nie jest już sprawa metra.