Gdzie Warszawa wyremontuje tory w 2015 roku?

infotram
24.02.2015 09:09

Stołeczny Ratusz przedstawił plany, dotyczące remontów torowisk tramwajowych w 2015 roku. Będzie ich sporo, ale mają poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W tym roku rozpocznie się modernizacja trasy z Placu Wileńskiego do pętli Żerań Wschodni. O przetargu na wykonanie prac pisaliśmy na łamach InfoTram w ubiegłym tygodniu. Obejmują one m.in. przebudowę odcinków torowiska, platform przystankowych, przejazdów drogowych ?wszystko po to, aby tramwaje jeździły szybciej i bardziej komfortowo. Dokończona zostanie także przebudowa al. Solidarności przy ul. Jagiellońskiej ?będą nowe tory, przedłużone torowisko tramwajowo-autobusowe, wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Tramwajarze wykorzystają na swoje prace także wyłączenie ruchu tramwajowego z powodu budowy drugiej jezdni ul. Wołoskiej. W sumie przygotowali do realizacji kilkanaście inwestycji i remontów (podajemy daty wyłączeń ruchu tramwajowego):?     

modernizacja torowiska na ul. Rakowieckiej (pomiędzy pętlą Kielecka a św. A. Boboli) ?28 lutego ?28 czerwca (w trakcie wyłączenia ZMID),?     

przebudowa torowiska tramwajowego na al. Solidarności odcinek ul. Jagiellońska – ul. Targowa ?29 czerwca-30 sierpnia,?     

modernizacja torów na Pętli Czynszowa (na ul. Środkowej, Wileńskiej, Czynszowej) ?1 maja-14 czerwca,?     

modernizacja torowiska na ul. Jagiellońskiej odcinek Rondo S. Starzyńskiego ?ul. Ratuszowa, przebudowa przejazdu drogowego na ul. Golędzinowskiej ?4?28 czerwca,?     

modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Powstańców Śląskich przy Wrocławskiej ?13-28 czerwca,?     

modernizacja torowiska wraz z przebudową peronów na ul. Wołoskiej (pomiędzy ul. Konstruktorską a Marynarską) ?29 czerwca-30 sierpnia (w trakcie wyłączenia ZMID),?     

przebudowa węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i pl. S. Starynkiewicza ?4-19 lipca,?     

modernizacja torowiska tramwajowego na odcinku Dworzec Wileński – Żerań Wschodni ?1 sierpnia-4 października,?     

modernizacja węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej i S. Banacha ?1-30 sierpnia,?     

modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Dywizjonu 303 (pomiędzy wiaduktem PKP a ul. Marynin) oraz na odcinku Radiowa-Wrocławska ?3?25 października,?     

modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Obozowej odcinek Płocka – al. Prymasa Tysiąclecia ?3-25 października,?     

modernizację torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Połczyńskiej i Powstańców Śląskich oraz na ul. Połczyńskiej odcinek ul. Powstańców Śląskich – Pętla Wola przejazdy, przejścia dla pieszych, perony przystankowe ?31 sierpnia-2 października,?     

modernizację trasy tramwajowej na al. Jana Pawła II, odcinek ul. Elektoralna – Rondo ONZ ?28 września-15 listopada.

Baza danych Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym na 2015 r. zawiera  899 remontów i inwestycji. Po wstępnej weryfikacji wybrano 376 przedsięwzięć potencjalnie wymagających koordynacji. Na naradach koordynacyjnych z przedstawicielami inwestorów i gestorów sieci podziemnych liczbę tę uściślono do 187 zadań. Zostały one zgrupowane w 24 rejony inwestycyjne, w których realizowane przedsięwzięcia wymagają koordynacji. Wśród nich jest np. rejon związany z budową tunelu drogowego pod linią kolejową w Wawrze, przebudowa ul. Wołoskiej, prace na ul. Głębockiej, a także budowa metra 3+3. I tak, biuro zwróciło się do wszystkich inwestorów i gestorów o wykonanie inwestycji, które muszą być zakończone przed wprowadzeniem organizacji ruchu na czas budowy metra. Równolegle analizowana była dokumentacja projektowa metra oraz wszystkie inwestycje i remonty zgłoszone do bazy danych pod kątem ich potencjalnych kolizji z planowanymi stacjami i wentylatorniami metra tak aby możliwe było skoordynowanie zadań poszczególnych gestorów z tą największą inwestycją. W ramach przygotowań do tej inwestycji zlecono także przygotowanie ?Analizy obecnej organizacji ruchu oraz opracowanie założeń do jej zmian, mających na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu planowanych robót inwestycyjno – remontowych w Warszawie w latach 2016-2018, przy budowie pierwszego etapu odcinka wschodnio-północnego oraz budowie pierwszego etapu odcinka zachodniego II linii metra na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie?. Dokument ten ma wskazać te ulice, które będą objazdami czasie budowy metra i nie będzie można na nich prowadzić żadnych prac powodujących zwężenia. Posłuży także jako wytyczne przy opracowywaniu projektów czasowej organizacji ruchu na potrzeby budowy stacji metra na Woli, Pradze Północ i Targówku.