Gdańszczanie wysoko oceniają tramwaje
infotram
08.03.2013 13:56
Gdańszczanie wysoko oceniają tramwaje
Według badań opinii publicznej, wykonanych przez firmę ARC Rynek i Opinia, dotyczących oceny komunikacji miejskiej przez mieszkańców pięciu dużych miast w Polsce, najwyżej oceniona została komunikacja tramwajowa. Cieszy nas niezmiernie, że poziom jakości świadczonych usług w gdańskiej komunikacji tramwajowej został oceniony przez mieszkańców Trójmiasta na najwyższym poziomie –pisze Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Tendencja coraz lepszej oceny komunikacji tramwajowej utrzymuje się praktycznie od kilku lat, co potwierdza również corocznie wykonywany Barometr badania opinii mieszkańców Gdańska na temat wybranych problemów miasta i polityki lokalnej (Raport z badań socjologicznych przeprowadzonych w Gdańsku w 2012r.): Poprawa jakości życia w odbiorze społecznym w stosunku do poprzednich lat nastąpiła przede wszystkim w komunikacji tramwajowej.
Dowodem, że gdańszczanie i przyjezdni z innych miast są zadowoleni z gdańskich tramwajów jest na przykład stale rosnąca roczna liczba pasażerów ZTM Gdańsk. Liczby te kształtowały się następująco: rok 2009: 147 803 899, rok 2010: 154 936 795, rok 2011: 157 077 625, rok 2012: 162 258 991.
Tendencja wzrostowa popularności i oceny gdańskiej komunikacji tramwajowej jest spowodowana przede wszystkim:
– atrakcyjną polityką taryfową,
– konsekwentną wymianą taboru starszego typu na coraz bardziej komfortowy i przyjazny osobom niepełnosprawnym (już dziś mamy ponad 74% niskopodłogowych tramwajów i 100% niskopodłogowych autobusów),
– wysokim wskaźnikiem wydzielonych torowisk –ponad 95% torowisk jest wydzielonych, co powoduje, że tramwaje są niezależne od kongestii drogowych i stają się coraz bardziej konkurencyjne w stosunku do samochodów, które tkwią w zatorach. Należy jednak pamiętać, że na przestrzeni ostatnich lat wzrosła liczba skrzyżowań drogowo-torowych objętych sygnalizacją świetlną, co negatywnie wpływa na czas jazdy tramwajów (tramwaj za długo musi „czekać na zielone”). Stąd, tym bardziej nas cieszy, że obroniła się tak wysoka ocena tramwajów –mimo trudnych warunków,
– coraz lepszą ofertą przewozową (większe łączne dobowe częstotliwości kursów) na głównych ciągach, np. na Marynarki Polskiej w roku 2009 tramwaje między Centrum a Nowym Portem kursowały w szczycie co 10 minut, teraz co 5 minut, bo widzieliśmy potrzebę wzrostu częstotliwości –efekt był natychmiastowy: już dziś chwilowo nawet oferta kursów co 5 minut bywa za mała, ponieważ rośnie popyt),
– wzrostem efektywności ekonomicznej taboru tramwajowego: spadek energochłonności nowego taboru powoduje spadek kosztów eksploatacyjnych w tym segmencie, a zaoszczędzone środki finansowe są inwestowane w kolejny nowy taboru i kolejne nowe trasy tramwajowe –warto wiedzieć, że Gdańsk jako jedyne z większych miast (w szczególności tych miast, które organizowały Euro 2012) w roku 2012 nie ogranicza oferty przewozowej.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022