Gdańsk też kupuje nowe, niskopodłogowe dwukierunkowce

infotram
12.02.2013 11:24

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku chce kupić 5 tramwajów dwukierunkowych. Wagony mają być przegubowe, wieloczłonowe, całkowicie niskopodłogowe z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym. Dodatkowo zamówienie obejmuje specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno – naprawczy, szkolenie, dokumentację techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem, łącznie z licencjami.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku chce kupić 5 nowych tramwajów dwukierunkowych
Tramwaje mają mieć długość maksymalną 32,5 m i posiadać zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m²powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m² powierzchni przeznaczonej do stania. Jak łatwo się domyśleć muszą mieć świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce, w chwili dostawy a także jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy. Powinny być przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6% na długości do 600 m, posiadające co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia, wyposażone w elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego (asynchroniczne). Wagony muszą być zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny (pgs) i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie (wg normy PN-K-92009). Tramwaje mają być ponadto wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej oraz w systemy informatyczne: Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego i Rejestrator Zdarzeń. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, dostarczyli minimum 5 sztuk wieloczłonowych, dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem energoelektronicznym prądu przemiennego, które uzyskały homologacje w krajach Unii Europejskiej. Przez wagon całkowicie niskopodłogowy Zamawiający rozumie tramwaj, którego podłoga przeznaczona dla pasażerów na całej długości jest całkowicie płaska lub zmienia łagodnie (pochylenie nie większe niż 6 stopni, przy czym dopuszcza się pochylenie podłogi tramwaju zlokalizowanej pomiędzy kabiną motorniczego a najbliższą częścią nadwózkową nie większe niż 9 stopni) i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nieprzekraczania wysokości liczonej od pgs, określonej dla stref drzwiowych na 350 mm, dla stref nad wózkami 480 mm i dla stref pozostałych 380 mm. Realizacja dostaw jest przewidziana na okres 18 kwietnia 2013 roku –31 grudnia 2014 roku. Oferty można składać do 11 marca 2013 roku. Kryteria wyboru to:
1. Cena –60%
2. Zasobnik energii –35%
3. Średnica koła –5%
Zamawiający zamierza zaprosić do składania ofert nie więcej niż pięciu Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu. W sytuacji, gdy liczba oferentów spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli ich liczba będzie większa niż 5 wówczas Zamawiający dokona kwalifikacji Wykonawców na podstawie posiadanego doświadczenia, tj. będzie brana pod uwagę łączna ilość dostarczonych nowych wieloczłonowych, dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału. Do złożenia oferty zostanie zaproszonych pięciu Wykonawców, u których łączna ilość dostarczonych wagonów tramwajowych będzie największa.