Gdańsk: Piecki i Migowo zmieniają się wraz z linią tramwajową

infotram
24.11.2014 22:41

Budowa linii tramwajowej na Pieckach – Migowie minęła właśnie półmetek. Wykonanych zostało ponad 55 % prac związanych z tą inwestycją. Warto przypomnieć, że prace wiążą się nie tylko z budową torowiska, ale także przebudową układu drogowego, skrzyżowań, chodników, ścieżki rowerowej oraz sieci wodnej, kanalizacyjnej i ciepłowniczej.
– Oczywiście najbardziej widoczne są prace konstrukcyjne: montaż torów, czy budowa estakady. Ale jednocześnie zmienia się też dużo innych elementów, które stanowić będą niejako „tło”inwestycji – w tej chwili trwają na przykład prace na ścieżce rowerowej przy murze oporowym w rejonie ul. Piekarniczej – mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Prowadzone są też roboty w branżach sanitarnej, wodociągowej i kanalizacyjnej. Na przykład kontynuacja likwidacji wodociągu w rejonie ul. Nowolipie oraz montaż i regulacja odwodnień w torowisku.
Przypomnijmy: budowa nowej linii tramwajowej i zakup tramwajów to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap III B. Początek nowej linii znajduje się w miejscu istniejącej pętli Siedlce. W tym miejscu powstanie węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy z miejscami postojowymi dla taksówek i parkingami dla rowerów i samochodów. Nowa dwutorowa linia tramwajowa przetnie skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Łostowickiej a następnie przebiegnie wzdłuż ulic Nowolipie, Franciszka Rakoczego i Potokowej do węzła integracyjnego tramwajowo-kolejowego przy nowo powstającym przystanku kolejowym Brętowo. Długość odcinka oszacowano na około 3600 m torów podwójnych. Przystanek integracyjny autobusowo –tramwajowy powstanie także na wysokości ul. Warneńskiej.
Szacowana wartość całego projektu to 254, 5 mln zł, a dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 122,5 mln zł. Nowa linia tramwajowa ma być gotowa we wrześniu 2015 roku.