Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk buduje. Nietypowy wiadukt rzymski nad Potokiem Siedleckim

infotram
07.08.2019 14:00

Estakada wenecka -tak inwestor nazywa wiadukt stanowiący fragment tzw. Nowej Bulońskiej.

Nietypowy projekt wzorowany jest na wiaduktach łukowych,które budowali starożytni Rzymianie. Zastosowana technologia pozwala naeliminację hałasu podczas jazdy po wiadukcie oraz oblodzenia. – Zimą nie będziewystępowała tu „szklanka” – zapewnia Mikołaj Miśkiewicz, kierowniklaboratorium mostowego z Politechniki Gdańskiej.

Wszystkich prefabrykatów, z których powstanie estakada,będzie 154. Przęsła zaprojektowano w taki sposób, aby można je było zamontowaćza pomocą dźwigu. 20-metrowe prefabrykaty w całości są montowane na podporach,dzięki czemu nie mają zamków do zalewania ani betonowych przegubów, czylielementów konstrukcji w pierwszej kolejności ulegających degradacji. Jakpodkreślają przedstawiciele spółki NDI, która realizuje tę inwestycję, po razpierwszy w Polsce zastosowano wieloprzęsłowy schemat łuków nakilkunastometrowych podporach.

Na estakadzie, dzięki zastosowaniu konstrukcji łukowejzasypanej gruntem, zakłada się dobre akustyczne wyciszenie ruchu pojazdów naobiekcie. Pod obiektem znajdują się tereny, które można w atrakcyjny sposóbzaaranżować do wszelkiego rodzaju rekreacji, np. na boiska.

Zaawansowanie prac na terenie całej powstającej tzw. Nowej Bulońskiejsięga prawie 80 proc.

– Praktycznie na całym odcinku ułożone są warstwy bitumicznejezdni i ścieżek rowerowych, chodniki, a także na trzech czwartych zakresunawierzchnie torowe. Trwają roboty wykończeniowe oraz montaż elementówinfrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenie, trakcja tramwajowa,sygnalizacja świetlna, ekrany akustyczne. W ramach inwestycji realizowane sątakże trzy obiekty kubaturowe – informuje Sylwia Rogall, dyrektor projektu wNDI.

Po wakacjach NDI planuje przekazać już do użytkowanianowobudowane odcinki trasy m.in. odcinek od tzw. „starej” Bulońskiej do ul.Wołkowyskiej, odcinek Nowej Bulońskiej od skrzyżowania z Warszawską do ul.Jabłoniowej wraz z dojazdem do nowobudowanej szkoły, włącznie z udrożnieniemdojazdu z Jabłoniowej do trasy W-Z.