ForCity dla Pragi po nowemu
Kolejne dostarczane do Pragi Skody ForCity 15T będą miały prawdopodobnie nową malaturę. Już na wagonach z tegorocznej dostawy pojawi się kolor żółty. To nie jedyna zmiana. Nowodostarczane pojazdy będą miały także WiFi oraz klimatyzację. Malowanie można już zobaczyć ?na żywo?. Pojawiło się ono bowiem na jednym z praskich tramwajów. To wóz o numerze 9207. Korzystając z okazji przypomnijmy, że pierwszy tramwaj Skoda ForCity rozpoczął jazdy testowe w Pradze już we wrześniu 2009. Początkowo kursował w czeskiej stolicy bez pasażerów, od października 2010 roku przeprowadzano próby z pasażerami. Przejechanie około 20000 km pozwoliło na usunięcie wszystkich usterek i wad, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu pasażera. Wpłynęło również na zdiagnozowanie problemów, a co za tym idzie wyeliminowanie ich. Doświadczenia te były i są wykorzystywane przy budowie kolejnych wagonów nie tylko dla Pragi, ale również dla Rygi. Łącznie w czeskiej stolicy Skoda dostarcza 250 takich wagonów, na Łotwę zaś 26 pojazdów.
Tramwaj 15T jest wagonem całkowicie niskopodłogowym. Łącznie na jego pokładzie podróżować może 300 osób, z czego 61 na miejscach siedzących i 239 na stojąco. Ma 31,4 metra długości, 2,46 metra szerokości i wysokość 3,6 metra. Podłoga we wnętrzu znajduje się na wysokości 350 mm nad główką szyny, a udział drzwi w stosunku do długości wynosi aż 40%. Tramwaje poruszają się z prędkością maksymalną 60 km/h. Ich cechą charakterystyczną jest zastosowanie napędu na wszystkie niezależne koła. Oprócz rezygnacji z osi tramwaj został wyposażony w 16 silników synchronicznych prądu przemiennego napędzających bezpośrednio koła.
Škoda 15T dane techniczne
Długość 31,4 m
Szerokość 2,46 m
Wysokość 3,6 m
Rozstaw szyn 1435 mm
Wysokość podłogi w wejściach 320 mm
Wysokość podłogi między wózkami 350 mm
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wysokość podłogi nad wózkami 450 mm
Ilość miejsc siedzących 61
Ilość miejsc stojących 239
V max 60 km/h
„