EN95 zostanie zmodernizowany

infotram
22.01.2014 14:53

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy okresowej elektrycznego zespołu trakcyjnego EN95-01 (typ 13WE) wraz z modernizacją. To jedyny taki pojazd, wyprodukowany przez bydgoską PESĘ. Do zadań wykonawcy będzie należało:

1) Wykonanie okresowej naprawy elektrycznego zespołu trakcyjnego typ 13WE;
2) Wykonanie modernizacji elektrycznego zespołu trakcyjnego typ 13WE, polegającej na:
a) dostosowaniu ezt typ 13WE do napięcia zasilania 3000V DC/600V DC,
b) zabudowaniu kamer szlakowych z rejestracją dźwięku w kabinie maszynisty na obu czołach ezt wraz z integracją z systemem monitoringu,
c) zmianie zasilania grzejników w ezt z 600V DC na 3x400V AC,
d) zastosowaniu trwałego (odpornego na mycie i ścieranie) przyciemnienia okien bocznych do wysokości 45 cm od dołu w sposób ograniczający widoczność z zewnątrz, do wnętrza o co najmniej 80% (dotyczy okien bocznych przy siedzeniach w części podwyższonej ezt przy przejściach nad wózkami tocznymi,
e) wykonaniu koniecznych zmian w konstrukcji dachu ezt w celu zapewnienia trwałej szczelności pokrycia (dla efektu braku przedostawania się wody do wnętrza ezt);
3) Przeszkolenie przez wykonawcę na własny koszt personelu WKD w zakresie eksploatacji ezt i obsługi utrzymaniowej na poziomach utrzymania od P1 do P4;
4) Prowadzenie obsługi utrzymania ezt na poziomach utrzymania od P1 do P3 w okresie 6 miesięcy od daty podpisania protokołu odbiorczego bez uwag, po wykonanej naprawie ezt;
5) Opracowanie, wykonanie i zatwierdzenie dokumentacji technicznej po naprawie i modernizacji, wymaganej aktualnymi na dzień przekazania przepisami prawnymi tj. szczególnie dokumentację konstrukcyjną ezt, schematy, instrukcje, dokumentację techniczno-ruchową, WTWiO oraz Dokumentację Systemu Utrzymania.
EN95
Oferty na wykonanie ww. prac można składać do 4 marca 2014 roku. Decyduje cena. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali zamówienie lub kilka zamówień, polegających na wykonaniu okresowej naprawy, modernizacji lub budowy pojazdów szynowych na łączną kwotę co najmniej 2 000 000,00 PLN netto. Za okresową naprawę uznaje się naprawę rewizyjną i naprawę główną.
Jak wspomnieliśmy EN95 został wyprodukowany przez bydgoską PESĘ dla WKD w jednym egzemplarzu. Pociąg kursuje od 2004 roku. Mimo, że kolejny przetarg na dostawę składów wygrał ten sam producent to zaproponował on przewoźnikowi jednostki EN97. EN95 był pierwszym nowym pociągiem, dostarczonym WKD od czasów EN94. W 2007 roku pojazd został doposażony w klimatyzację, jako pierwsza jednostka przewoźnika.