EN95-01 do remontu
infotram
11.05.2010 10:47
EN95-01 do remontu
Warszawska Kolej Dojazdowa –przewoźnik eksploatujący jedyny wyprodukowany wagon EN95 (13WE) szykuje właśnie jego naprawę rewizyjną R2. Obejmuje ona m. in. następujące czynności naprawy okresowej:
a) demontaż maszyn, urządzeń, zespołów, podzespołów i elementów,
b) oczyszczenie z brudu, smaru i korozji,
c) weryfikację maszyn, urządzeń, zespołów, podzespołów i elementów,
d) naprawę względnie wymianę maszyn, urządzeń, zespołów i podzespołów nie spełniających kryteriów,
e) malowanie i montaż pojazdu,
f) próbę odbiorczą.
Przetarg w tej sprawie został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. W specyfikacji zamieszczony został m.in. termin wykonania naprawy – nie dłuższy niż 45 dni kalendarzowe, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy. Jazda próbna po wykonanej naprawie odbędzie się po torach linii kolejowej Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Transport pojazdu EN95-01 do naprawy i po naprawie zapewnia wykonawca. Wykonawca dokonuje również wyboru sposobu transportu elektrycznego zespołu trakcyjnego na naprawę i po naprawie. Koszt transportu pojazdu do naprawy z terenu przewoźnika do wykonawcy naprawy oraz ponowne dostarczenie pojazdu po naprawie do Grodziska Mazowieckiego ponosi wykonawca. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji po wykonanej naprawie rewizyjnej na okres co najmniej 24 miesięcy na cały ezt, licząc od daty podpisania protokołu odbiorczego przez strony.
Oferty na wykonanie naprawy rewizyjnej pociągu EN95 można składać do dnia 19 maja 2010 roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje jedyne kryterium wyboru, jakim jest najniższa cena.
Przypomnijmy, ezt 13WE został wyprodukowany przez bydgoską PESĘ w 2004 roku. Został zakupiony przez samorząd województwa mazowieckiego i przekazany spółce Warszawska Kolej Dojazdowa. Na trasę wyjechał we wrześniu tegoż roku. Początkowo dawały o sobie znać „choroby wieku dziecięcego”, obecnie jednak udało się je wyeliminować i wagon regularnie pojawia się na trasie z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego.
Do najważniejszych cech charakterystycznych wagonu EN95 należą m.in.: zespoły napędowe umiejscowione w czołowych częściach pojazdu, niska podłoga, bezprzedziałowa otwarta przestrzeń, rampy, wysuwane stopnie ułatwiające wysiadanie i wsiadanie, szerokie wejścia, miejsca dla niepełnosprawnych, wieszaki do rowerów itp. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają systemy monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, zaś wszelkie niezbędne informacje przekazywane są podróżnym na czytelnych wyświetlaczach oraz za pośrednictwem automatycznego systemu audio. Zastosowanie w projekcie systemów zabudowy modułowej daje każdemu zamawiającemu możliwość dowolnej aranżacji wnętrza. Rozmiary pojazdu (ilość członów) oraz jego parametry techniczne dostosowywane są do potrzeb klienta.
EN95 to jedyny nowoczesny pociąg eksploatowany obecnie przez Warszawską Kolej Dojazdową. Pozostałe pociągi wyjeżdżające na trasę z Grodziska do Warszawy to wyprodukowane w latach 70-tych XX wieku wagony EN94.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022