Eko-pojazdy DPO Ostrawa na Czech RailDays
Sporą część targowejekspozycji w Ostrawie stanowią pojazdy tamtejszego DPO. To nie tylko premierowytramwaj nOVA, wyprodukowany przez Stadlera, ale także inne, eko-pojazdy.
Jak informowaliśmy nałamach InfoTram.pl w Ostrawie, na Czech RailDays, po raz pierwszy publiczniezostał zaprezentowany tramwaj Stadler nOVA. Nic zatem dziwnego, że wzbudziłspore zainteresowanie zwiedzających, zwłaszcza mieszkańców miasta, którzy jużniebawem będą mogli korzystać z niego liniowo. Na razie trwają testy, ale, jakudało nam się dowiedzieć wszystko jest na dobrej drodze do uzyskania stosownychdopuszczeń.
Oprócz tramwaju DPO wystawiło w Ostrawie trzy inne pojazdy.Wszystkie ekologiczne. To 12-metrowy trolejbus Solarisa oraz dwa elektrobusy.Na szczególną uwagę zasługuje również 12-metrowy, klimatyzowany elektrobusEkova Electron z 28 miejscami siedzącymi. To zero emisyjny autobus, który możebyć dostępny także w wersji 18-metrowej i LE. Według przedstawicieli producenta1 godzina ładowania to 300 przejechanych km.
Całość stawki uzupełnia Iveco Rosero First. To 8-metrowyautobus elektryczny, klimatyzowany, wyposażony w ładowarki USB i WiFi. Zasięgtego elektrobusa to 190 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„