TransInfo Archiwum|Infotram|Przewoźnicy|Echa Szczytu UITP: Siemens pokazał malowanie Inspiro dla Metra Warszawskiego
Echa Szczytu UITP: Siemens pokazał malowanie Inspiro dla Metra Warszawskiego
infotram
13.05.2012 15:13
Echa Szczytu UITP: Siemens pokazał malowanie Inspiro dla Metra Warszawskiego
Na odbywającym się w ubiegłym tygodniu w Warszawie Międzynarodowym Szczycie Lokalnego Transportu Szynowego poznaliśmy malowanie wagonów Inspiro dla Metra Warszawskiego. Zaprezentował je producent pojazdów –Siemens. Malowanie nawiązuje do obowiązującego od jakiegoś czasu w Warszawie schematu, znanego z pociągów SKM, autobusów, a ostatnio również tramwajów. Ale jedynie nawiązuje, nie jest bowiem identyczne, zawiera bowiem znaczne powierzchnie pomalowane na szaro. Nowe, stołeczne barwy znajdą się na wysokości okien (kolor czarny) oraz poniżej (kolory żółty i czerwony). Szarości dominować mają również we wnętrzach pojazdów. Siedzenia, tak jak w obecnie kursujących składach mają być czerwone. Ale już poręcze będą inne, bo żółte. To kolejne nawiązanie do pociągów SKM, autobusów i tramwajów.
Jak poinformował Jerzy Lejk –prezes warszawskiego Metra taki schemat malowania został już zatwierdzony przez stołeczny ZTM. Inspiro mają zatem łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Jak malowanie to wyglądać będzie na żywo będziemy mogli przekonać się jeszcze w tym roku, w grudniu, kiedy to pierwsze pociągi dotrą do Warszawy. Część bowiem z zamówionych 35 składów zostanie przeznaczonych do obsługi pierwszej linii łączącej Kabaty z Młocinami. Większość trafi jednak na linię drugą. Pierwszy Inspiro może zacząć wozić pasażerów w połowie przyszłego roku –poinformował Jerzy Lejk. Wówczas to zwiększy się także prędkość wszystkich składów podziemnej kolejki, z 60 do 80 km/h. Dzięki temu będzie można wprowadzić więcej pociągów do obsługi pierwszej linii, a tym samym podnieść częstotliwość jej kursowania, w szczycie do 2 minut.
Składy Inspiro dla warszawskiego metra powstają w wiedeńskiej fabryce Siemensa. Jak informuje producent platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.
Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.
Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Nie będzie natomiast podświetlanych krawędzi drzwi i „drzewkowych”poręczy. Warszawa zrezygnowała z tych rozwiązań.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022