Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Echa InnoTrans 2012: Vossloh Tramlink – modułowy tramwaj

infotram
02.10.2012 19:41
Vossloh na InnoTrans 2012 zaprezentował swój nowy, niskopodłogowy, modułowej budowy tramwaj Tramlink.

Testy pierwszego egzemplarza Tramlinka rozpoczęły się w listopadzie 2011 r. Prototyp wykonano w zakładach Albuixech w hiszpańskiej Walencji. Koszt opracowania tramwaju wyniósł 20 mln €.
W wersji prezentowanej na targach, tramwaj ma masę 40,8 t przy długości 32 m. Pojazd ma 4 pary podwójnych drzwi oraz 2 drzwi pojedyncze. Napęd zapewniają 4 chłodzone wodą trójfazowe silniki asynchroniczne o mocy 105 kW każdy, pozwalające osiągnąć prędkość 70 km/h. Silniki są zasilane przez 2 zamontowane na dachu falowniki wykonane w technologii IGBT. Zastosowano system hamowania z odzyskiem i magazynowaniem energii. Wszystkie osie napędzane wyposażone są w system piasecznic, a każdy wózek posiada hamulec elektromagnetyczny. Dla poprawy parametrów ruchowych pojazdu zastosowano elektroniczne systemy przeciwpoślizgowe. Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej, a konstrukcja ścian przednich spełnia normę bezpieczeństwa EN 15227.
We wnętrzu funkcjonuje dwustrefowa klimatyzacja. Największe pochylenie podłogi to 5 stopni. Wózki zaprojektowano tak, aby możliwe było zabudowanie na nich siedzeń w układzie 2+2.
Tramwaj dostępny jest w wielu wersjach długościowych: 3-, 5-, 7- i 9-członowej, w szerokościach od 2,3 do 2,65 m. Dostępne odmiany są następujące:
  • V2 –2 wózki, 3 człony, długość 21-27 m,
  • V3 –3 wózki, 5 członów, długość 28-35 m,
  • V4 –4 wózki, 7 członów, długość 37-44 m,
  • V5 –5 wózki, 9 członów, długość 46-57 m.
Pierwszym odbiorcą Tramlinka będzie hiszpańska firma FEVE, które wykorzysta 4 pojazdy tego typu do obsługi nowego systemu tramwajowego w Leon. Kolejni klienci są następujący:
  • Rostock –13 sztuk,
  • Chemintz –8 sztuk (plus opcja –4 sztuki), wersja spalinowo-elektryczna.
 
Tab. 1. Parametry techniczne 5-członowego tramwaju Vossloh Tramlink.
Parametr
Wartość
Napięcie zasilania
750 V DC (+20% – 30%)
Minimalny promień łuku
18 m (17 m na zajezdni)
Szerokość przejścia między członami
ponad 1230 mm
Prędkość maksymalna
70 km/h
Maksymalne przyspieszenie rozruchu
1,2 m/s2
Robocze opóźnienie hamowania
1,2 m/s2
Awaryjne opóźnienie hamowania
2,0 m/s2
Maksymalne nachylenie wzniesienia
8%
Moc napędu
4 x 105 kW
Szerokość toru
1000 mm / 1435 mm
Rozstaw osi w wózku
1760 mm
Średnica kół (nowe/zużyte)
600 mm / 520 mm
Zawieszenie
Sprężyny stalowo-gumowe
Osie
Konwencjonalne zestawy kołowe
Szerokość nadwozia
2000 mm / 2400 mm / 2650 mm
Wysokość podłogi
360 mm / 450 mm
Wysokość podłogi w wejściu
315 mm
Liczba siedzeń
56 + 4 rozkładane
Liczba miejsc stojących (4 os/m2)
182
Przedziały wielofunkcyjne
2
Masa własna
41 500 kg +/- 3% w bazowej wersji
Ładowność
55 000 kg
 

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}table.MsoTableGrid{„Tabela – Siatka”border:solid windowtext 1.0pt;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}