E1 – `nowe` wagony Tramwajów Śląskich

infotram
19.10.2011 20:29
W ubiegłą sobotę, 15 października 2011 r., Tramwaje Śląskie S.A. uruchomiły nowy tabor. Dwa wagony typu E1, zwane popularnie Francikami, jeszcze przed wschodem słońca wyjechały na linię 26, aby odbyć swoją pierwszą „dniówkę”. Pierwszy z nich o godz. 4.24 pojawił się obok dworca PKP w Sosnowcu, aby dalej podążyć w kierunku Mysłowic. Drugi wagon obok dworca PKP w Sosnowcu zobaczyć można było pół godziny później –o 4.54, wagon pojechał w kierunku przeciwnym, tj. do sosnowieckiej dzielnicy Milowice. Tramwaje miały przez cały dzień kursowały na prawie 14 kilometrowej trasie pomiędzy przystankami Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Milowice Pętla. Miały, ponieważ debiut nie okazała się zbyt fortunny. Jeden z nich wykoleił się …aż 4 razy i zaliczył kolizję. Wyjątkowy pech. Tramwaj musiał wrócić do zajezdni.
Wagon E1 przed modernizacją (foto: TŚ)Wagon E1 po modernizacji (foto: TŚ)Wagon E1 po modernizacji (foto: TŚ)
Wagon E1 ma prawie 20 m długości i może zabrać jednorazowo ponad 150 osób. Został on zmodernizowany w warsztatach Spółki i charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Wagon po remoncie otrzymuje nowe czoło. Drewniane siedzenia zastępowane są nowymi, bardziej przyjaznymi pasażerom. Kolorystyka „Francika”jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym. Wagony E1 dołączyły do stanowiących zdecydowaną większość w taborze Tramwajów Śląskich stopiątek oraz wprowadzonych jakiś czas temu do ruchu Pt8. Przewoźnik chce sprowadzić kolejne takie wagony. W tym roku ma ich być 15. Przypomnijmy, że wcześniej wagony E1 były eksploatowane w Wiedniu. To właśnie austriacka stolica była jedynym odbiorcą tych tramwajów.