Dziesięć ofert na budowę trasy tramwajowej na Hubskiej we Wrocławiu

infotram
02.12.2016 07:43

W przetargu na budowętrasy tramwajowej na ul. Hubskiej (odcinek między ulicami Glinianą iDyrekcyjną) złożono aż 10 ofert. Prowadzone przez Wrocławskie Inwestycjepostępowanie uwzględnia także wymianęnawierzchni na ul. Dyrekcyjnej.

Według nowego prawa zamówień publicznych cena nie powinnabyć jedynym kryterium wyboru. W tym przypadku zamawiającego interesowały m.in.także okres gwarancji i termin wykonania. Wszyscy oferenci uznali 9 latgwarancji i wykonanie do połowy grudnia 2017 roku za optymalne. Zatem głównymrozstrzygającym pozostaje cena, która waha się od niespełna 34,3 mln zł doponad 45,5 mln zł.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum kierowane przez mającąhiszpański rodowód spółkę Balzola Polska. Najdrożej swoje usługi wyceniła firmaEurovia Polska. Zwycięstwo nie może być na tym etapie przesądzone, ponieważ dlawiększości propozycji rozrzut cen jest nieduży, a kilku oferentów wręcz depczeliderowi po piętach ? choćby wrocławskie konsorcjum pod wodzą Zakładu Sieci iZasilana czy mocno ugruntowana na lokalnym rynku Skanska.

Zresztą zwycięzców tego przetargu może być więcej, ponieważskłada się on aż z trzech części. Część druga to wykonanie docelowejorganizacji ruchu. To warte poniżej 500 tys. zł zadanie jest wydzielone, bozmodyfikowane prawo zamówień publicznych, z przychylności dla drobnychwykonawców, preferuje wyodrębnianie zadań na miarę takich firm. W tym przypadkuzłożono tylko dwie oferty.

Ciekawsza jest część trzecia, która dotyczy wymianynawierzchni na ul. Dyrekcyjnej. W tym przypadku wpłynęło sześć ofert. Wszystkiezgadzają się co do 9-letniej gwarancji i 4-miesięcznego terminu wykonania.Ceny? Od nieco ponad 3,5 mln zł (Skanska) do 4,6 mln zł (Eurovia Polska). Jakwidać, tu różnice są jeszcze mniejsze.

Czego Wrocławskie Inwestycje oczekują od oferentów? W ramachplanowanej inwestycji ma powstać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinkumiędzy Glinianą a Dyrekcyjną, w tym dwa nowe przystanki, tzw. wiedeńskie, czylitakie jak na Krupniczej. Wydzielone będą także pasy ruchu dla reszty pojazdów,w tym również ścieżki rowerowe. Pieszych poza zmodernizowanymi chodnikamipowinno ucieszyć nowe oświetlenie. Planowane jest także odnowienie nawierzchnina ul. Dyrekcyjnej, na odcinku od Hubskiej do powstającego centrum handlowego.Te prace swoim zakresem mają objąć jezdnie i torowisko pod wiaduktem kolejowymmiędzy Dyrekcyjną i Małachowskiego.

Jak się dowiadujemy we Wrocławskich Inwestycjach, wedługwstępnych założeń realizacja miałaby być prowadzona przez cały przyszły rok iewentualnie w 2018 r. Przy czym pracenajbardziej utrudniające ruch, mowa zwłaszcza o ul. Dyrekcyjnej i przejeździepod wiaduktem, powinny trwać nie dłużej niż trzy miesiące i zaplanowane są naokres wakacyjny. Terminy jednak, jak już wspomnieliśmy, są jednym z kryteriówprzetargu i jak widać nieco odbiegają od tych założeń.