Dwóch kandydatów na stanowisko dyrektora Tramwajów Elbląskich
Dwóch kandydatówstanęło do konkursu na dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie. Przed nimiprocedura kwalifikacyjna, w trakcie której przedstawią swoją koncepcjędziałania firmy ? informuje portel.pl.
Kończy się pewna epoka w Tramwajach Elbląskich.Dotychczasowy dyrektor Bogdan Kaliński odchodzi na emeryturę. Pracę na tymstanowisku rozpoczął 1 czerwca 1993 r., w momencie powstania spółki. Znalazłosię dwóch chętnych na dyrektorski fotel. Powołana przez prezydenta komisjasprawdzi oferty pod względem formalnym i przeprowadzi z nimi rozmowy. Z punktuwidzenia pasażera najważniejszym punktem procedury kwalifikacyjnej powinna byćrozmowa o koncepcji funkcjonowania, rozwoju i zarządzania spółką. Przypomnijmy,że w planach jest budowa torowiska w ciągu ulicy 12 lutego. Kontrowersjewzbudzają też zakupy kilkudziesięcioletniego taboru.
Kandydaci muszą znać m.in. zasady funkcjonowania spółek,rynek usług transportu publicznego czy specyfikę lokalnego rynku w tego rodzajudziałalności. Niezbędne jest też doświadczenie w zarządzaniu podobnymprzedsiębiorstwem oraz w realizacji projektów inwestycyjnych z wykorzystaniemśrodków unijnych. Rozwój elbląskich tramwajów jest uzależniony od wsparciafinansowego funduszy europejskich. Tymczasem Olsztyn również rozbudowuje swójtransport szynowy i jest to poważny konkurent do europejskich pieniędzy.
Warto zauważyć, że nowy dyrektor Tramwajów Elbląskich będziepodlegał pod tzw. ustawę kominową regulującą wysokość jego pensji. Maksymalniebędzie mógł zarobić sześciokrotność średniej pensji w sektorze przedsiębiorstw.Według urzędników ratusza, nie powinno to mieć wpływu na decyzję podjętą przezwybranego kandydata, gdyż dotychczasowa pensja dyrektora mieści się w limicieww. ustawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bogdan Kaliński będzie pełnił funkcje dyrektora do czasupowołania następcy.
„