Dwie oferty na budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie
15 marca 2018 r. rokudo Metra Warszawskiego wpłynęły dwie oferty, w przetargu na zaprojektowanie ibudowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od planowanej stacjiPowstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1. ASTALDI S.p.A. z siedzibą w Rzymie, Gülermak Ağir SanayiІnşaat ve Taahhüt A.Ş. z siedzibą w Ankarze (Turcja) i Gülermak Sp. z o.o., zsiedzibą w Warszawie,
2. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED No. 22 Chegongzhuang WestRoad, Haidian District, Beijing, People's Republic of China
Bliżej wygranej jest oferent nr 1, którego oferta jesttańsza. Konsorcjum zaproponowało kwotę 1.319.473.000,00 zł. Oferent nr 2 swojeusługi wycenił na 1.360.000.000,00 zł. W obu ofertach zaproponowano skrócenieterminu wykonania zamówienia o 2 miesiące i wydłużenie rękojmi o 24 miesiące.
Kryteria wyboru to:
· cena – 60 proc.
· skrócenieczasu wykonania – 8 proc.
· przedłużenieokresu rękojmi – 32 proc.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcyna zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterechkilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.
Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:
· stacja C03Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
· stacja C02Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniemul. Człuchowskiej,
· stacja C01Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki,zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tamStacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynamii zapleczem technicznym II linii metra.
„