Dwa tramwaje Stadlera na InnoTrans ? dalsze szczegóły
Jakiś czas temu nałamach InfoTram pisaliśmy o pojazdach, jakie na targach InnoTrans w Berlinie zaprezentujeStadler. Teraz pora na szczegóły.
Producent poinformował, że wyjątkowe projekty innowacyjnych,efektywnych kosztowo oraz przyjaznych dla środowiska pojazdów będą głównąatrakcją stoiska 103 w hali 2.2, a także wystawy zewnętrznej. Przy stanowisku238 na terenie zewnętrznym będzie można zapoznać się z całą gamą usługświadczonych przez Stadler Service obejmującą: serwis, zaopatrzenie w częścizamienne, naprawy i modernizacje pojazdów szynowych.
VARIOBAHN – Aarhus,Dania
Dla nowo powstającego systemu komunikacji w Aarhus (drugiepod względem wielkości miasto w Danii), Stadler dostarczy 12 składów TANGO oraz14 niskopodłogowych tramwajów VARIOBAHN. Te dwukierunkowe jednostki są wcałości niskopodłogowe przy wysokości podłogi wynoszącej zaledwie 385 mm.VARIOBAHN jest nowoczesną modułową konstrukcją, oferującą możliwość regulowaniadługości, szerokości, rozstawu kół, a także naciągu drutu. Tramwaje budowanedla Aarhus są wyposażone w klimatyzację i nowoczesny system informacjipasażerskiej. Posiadają nowoczesne oświetlenie w technologii LED, któreautomatycznie dopasowuje się do światła dziennego. Pasażerowie będą mogliskorzystać również gniazdek elektrycznych zamontowanych przy siedzeniach orazsieć Wi-Fi.
CITYLINK ? Chemnitz,Niemcy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedsiębiorstwo Verkehrsverbund Mittelsachsen zamówiło 8dwukierunkowych hybrydowych tramwajów. Pojazdy są przeznaczone zarówno do ruchutramwajowego, jak i na trasach kolei lekkiej. Ich prędkość maksymalna wynosi100 km/h. Ze względu na takie wykorzystanie, tramwaje posiadają homologacjęBOStrab i EBO. Mogą być zasilane zarówno napięciem elektrycznym 600V/750V jak iolejem napędowym. Pojazdy przystosowane są także do różnych wysokości peronów.Wyposażone są w toalety i wydzielone miejsca na bagaże. Modułowy, dostępny dlawszystkich, niskopodłogowy tramwaj zapewnia pasażerom komfort podróżowania iwysoki poziom bezpieczeństwa. Jest cichy i posiada nowoczesny system informacjipasażerskiej.
O pojazdach stricte kolejowych szerzej piszemy w InfoRail.
„