Dwa nowe tramwaje na szczecińskich torowiskach
Dwa nowe wagony,samodzielnie złożone przez pracowników spółki Tramwaje Szczecińskie, już odkilku dni służą pasażerom.
Wagony zostały złożone z części, dostarczonych przezModetrans. Tramwaje Moderus Beta są przegubowe, częściowo niskopodłogowe i wpełni komfortowe. Do Szczecina w ramach umowy z firmą Modertrans na kwotę 9 mln700 tys. dostarczono między innymi nowe nadwozia, podzespoły, wyposażenie,części mechaniczne i elektryczne – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowyspółki Tramwaje Szczecińskie. Do tego niezbędne, specjalistyczne wyposażenieobsługowo-naprawcze. Przeprowadzone zostały także specjalne szkoleniapracowników spółki Tramwaje Szczecińskie – dodaje.
Przypomnijmy, że w przetargu Tramwajów Szczecińskichwpłynęła tylko jedna oferta. Zamówienie obejmowało dostawę nowych elementów ipodzespołów do zmontowania dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów. Modertranszaproponował kwotę 9.748.112,26 zł brutto.
Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy:
1) etap I – obejmuje dostawę podzespołów z nadzorem nadmontażem dwóch sztuk tramwajów oraz dostawę niezbędnego specjalistycznegowyposażenia obsługowo – naprawczego z realizacją do 30.9.2018 r.;
2) etap II – obejmuje opcjonalnie dostawę podzespołów znadzorem nad montażem maksymalnie do dwóch sztuk tramwajów, realizowaną wprzypadku uzyskania przez zamawiającego dodatkowego dofinansowania do31.12.2021 roku.
Nowe Moderusy Beta wliczbach:
• długość całkowita tramwaju 28 250 mm
• szerokość tramwaju 2 354 mm
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• masa własna tramwaju 41 850 kg
• dopuszczalna liczba miejsc ogółem 204
• liczba miejsc do siedzenia – dla obsługi/dla pasażerów1/62(stałe) + 2 (składane)
• powierzchnia niskiej podłogi dla osób stojących 7,2 m²
„