Dwa kolejne poznańskie Combino pojechały na modernizację
Kilka dni temu pisaliśmy na łamach InfoTram.pl o testach pierwszego zmodernizowanego Combino w Poznaniu.
Już niedługo ma on rozpocząć kursowanie z pasażerami
Kolejne wagony modernizowane
Jak ustaliliśmy obecnie MPK Poznań prowadzi jego odbiory. Dopiero po ich zakończeniu tramwaj będzie woził pasażerów. A tymczasem dwa kolejne wagony pojechały już na modernizację do firmy SAATZ. Następny jest szykowany do transportu. Docelowo modernizacja ma objąć wszystkie 14 wagony.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że przetarg na wykonanie napraw głównych tramwajów Siemens Combino wygrała firma Saatz, która zaproponowała kwotę 53.424.558 zł brutto. Łącznie zmodernizowanych zostanie 14 wagonów. Celem naprawy głównej jest odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym. Wszelkie podzespoły, elementy konstrukcji, bądź wyposażenia tramwajów muszą w ramach realizowanego przez wykonawcę zakresu naprawy zostać poddane weryfikacji, a następnie wymianie na nowe lub regeneracji, w taki sposób, aby zapewnić możliwość eksploatacji tramwajów przez okres min. kolejnych 8-10 lat eksploatacji lub min. 640 tys. km przebiegu (do następnej naprawy głównej), w reżimie technologicznym założonym przez producenta, bez konieczności wykonywania w międzyczasie napraw okresowych i czynności korekcyjno-naprawczych wykraczających poza zakres bieżącego utrzymania, ujęty w instrukcji przeglądowej dla tramwajów- Combino – Poznań.
Ma to przywrócić tramwajom walory i kondycję techniczną, aby mogły wozić pasażerów przez kolejny wskazany powyżej okres.