Duo Swing wozi pasażerów
infotram
14.10.2012 19:23
Duo Swing wozi pasażerów
W poniedziałek, 1 5 października, rano, pierwszy dwukierunkowy Swing wyjechał na linię. To debiut Duo Swinga na linii. Tramwaj wyjechał z Zakładu Eksploatacji Tramwajów R4 „Żoliborz”na linię nr 1. Później ten wagon, a także pozostałe dwukierunkowe pojazdy, będą wozić pasażerów na różnych liniach po północnych dzielnicach Warszawy. Duo Swing jest pierwszym tramwajem dwukierunkowym, który jeździ po Warszawie w ruchu liniowym od 1975 roku. Przypomnijmy, że w ramach umowy z firmą PESA Bydgoszcz, 6 ze 186 tramwajów zostało fabrycznie wyprodukowanych jako dwukierunkowe. Tramwaje te będą docelowo obsługiwać trasę tramwajową na trasie Mostu Marii Skłodowskiej –Curie. Tramwaje Warszawskie odebrały już wszystkie tramwaje typu 120Na Swing Duo. W najbliższych dniach będą sukcesywnie wprowadzane do ruchu.
Tramwaje Duo Swing bazują na klasycznych Swingach. Są całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane, zarówno w części pasażerskiej, jak i kabinie motorniczego. W każdym tramwaju znajdują się dwa automaty biletowe oraz monitoring wizyjny obejmujący całe wnętrze części pasażerskiej. Nowe wagony są także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz 6 monitorów LCD dostosowanych do wyświetlania reklam. Tramwaje mają 30,12 m długości, zdolność przewozową 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących.
Dwukierunkowe Swingi Duo są wyposażone w dwie kabiny motorniczego i drzwi po obu stronach wagonu. W sumie tramwaj ma 4 pary drzwi dwuskrzydłowych i jedną parę drzwi pojedynczych (przy każdej kabinie motorniczego). Dzięki tym rozwiązaniom technicznym tramwaj może zawracać bez klasycznej pętli.
Przypomnijmy, że na tym nie koniec dostaw wagonów dwukierunkowych dla stolicy. Tramwaje Warszawskie są w trakcie procedury przetargowej na dostawę kolejnych 45 wagonów dwukierunkowych. Na placu boju pozostało sześciu graczy. To:
CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A.
NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum)
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
ŠKODA TRANSPOTATION a.s.
SOLARIS Bus &Coach S.A.
STADLER Pankow GmbH.
Podobnie jak Duo Swingi nowe wagony mają być całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym z nich znajdą się dwa automaty biletowe oraz monitoring wizyjny obejmujący: całe wnętrze części pasażerskiej, strefę wymiany pasażerów po obu stronach tramwaju i obszar do 60 m od czoła wagonu a także obraz z kamer umieszczonych wewnątrz kabin motorniczego. Nowe wagony będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz 22-calowymi monitorami LCD dostosowanymi do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m długości, zdolność przewozową co najmniej 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu. Rozpoczęcie dostaw tych wagonów planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022