Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dojechaliśmy metrem do Targówka

infotram
29.01.2019 20:01

Warszawskie metrodojechało do Targówka. Byliśmy na pokładzie!

Pociąg, którym podróżowaliśmy przejechał z Dw. Wileńskiegoprzez stacje Szwedzka, Targówek (w przyszłości Mieszkaniowy) i Trocka.Następnie z powrotem dotarliśmy na Targówek, który mieliśmy okazję zobaczyć w towarzystwieprezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Oto, co powiedział na briefinguprasowym.

{https://www.youtube.com/watch?v=5NvV9Z2DFC0}

A tak wyglądał przejazd 

{https://www.youtube.com/watch?v=slscDWMRsnw}

Testowy pociąg metra wjechał na nowo wybudowany wschodniodcinek M2, a tym samym rozpoczął się etap kontroli poprawności działaniasystemów umożliwiających prowadzenie ruchu, które są jedną z ostatnich fazbudowy.

Rozbudowa siecipodziemnej kolei jest jednym z priorytetów mojej prezydentury. Metro będziemyprojektować, budować i będziemy nim jeździć. Ja jako mieszkaniec Ursynowapodróżuję nim niemal codziennie. Już wkrótce, będą z niego mogli korzystaćrównież mieszkańcy dalszej części Pragi, a także Targówka. Mam nadzieję, żedalsze testy, finisz budowy, a później odbiory pójdą równie sprawnie codzisiejszy przejazd – powiedział Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st.Warszawy.

W czasie testów systemów sterowania ruchem specjalne pociągiporuszać się będą po nowo wybudowanym odcinku linii M2 – tj. tunelem za stacjąDworzec Wileński, aż do torów odstawczych za stacją Trocka. W czasie przejazdówkontrolowana jest nie tylko poprawność działania wszystkich urządzeńznajdujących się w nowych tunelach i na stacjach, ale także ich współdziałaniez systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię. Testy ruchowe są jednym zostatnich etapów budowy. Po ich zakończeniu rozpoczną się ostatnie pracewykończeniowe. Budowa stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, a takżełączących je tuneli, zakończy się w maju 2019 r. Wówczas rozpoczną się odbiorytechniczne nowego odcinka.

W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jestobecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowaneprace prowadzone są na  Woli orazPradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 kmtrasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzystacje podziemnej kolei.

Cała druga linia metra będzie gotowa w 2023 roku.Przyspieszenie realizacji tej inwestycji i towarzyszących jej zmian w układziekomunikacyjnym jest jednym z priorytetów Rafała Trzaskowskiego, prezydentam.st. Warszawy. W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączeniaprojektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019roku rozpoczną się także prace projektowe nad budową III linii metra w  stolicy. W budżecie stolicy zarezerwowano naten cel 12,5 mln złotych.