Dobre tempo prac na budowie torowiska na wrocławski Nowy Dwór
Prace na budowietrasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór toczą się w bardzo dobrym tempie –informuje wrocławski ratusz.
W tej chwili pierwsze sto metrów torowiska biegnącegorównolegle do ul. Braniborskiej jest już zespawane i zabetonowane. Kolejneodcinki są układane. Na ul. Nabycińskiej pojawiła się nowa nawierzchnia.Natomiast na pl. Orląt Lwowskich drogowcy kończą powoli prace przy sieciachpodziemnych.
Pierwsze sto metrów nowego torowiska, którym tramwaje pojadąna Nowy Dwór jest już zabetonowane. Wcześniej szyny zostały połączone metodąspawania termitowego. Inżynierowie wyposażyli je też w system antywibracyjny,tak aby tramwaje jeżdżąc po szynach robiły jak najmniej hałasu.
Jeśli warunki pogodowe pozwolą drogowcy zaczną w ten samsposób układać drugą nitkę torowiska. Cały czas w hucie produkowane są dla naskolejne szyny. Powoli na trasie zaczną się również pojawiać słupy, którepóźniej będą podtrzymywać sieć trakcyjną. Ogólnie, można powiedzieć, że jużponad kilometrowy fragment nowej trasy ma swój korytarz – mówi KrzysztofŚwiercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.
Wiadukt nad ul.Smolecką zdemontowany
Prace toczą się również przy wiadukcie nad ul. Smolecką.Obiekt jest już w zasadzie w całości rozebrany. Fragment prowadzący do niego majuż ułożoną warstwę stabilizującą podłoże, pojawiły się też pierwszekrawężniki. Na ul. Nabycińskiej, która również zostaje przebudowana w ramachtej inwestycji pojawiła się już nowa nawierzchnia.
Robotnicy pracują teraz przy układaniu chodników. Na pl.Orląt Lwowskich gdzie drogowcy działają od listopada na pierwszym fragmenciejest w większości gotowa nowa kanalizacja. Niebawem wykonawca będzie sięprzygotowywał do przełożenia ruchu samochodowego na przeciwległy pas.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przetargi na kolejneodcinki
Wrocławskie Inwestycje rozpisały już przetarg na kolejnyodcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul.Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petląjest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłymroku. Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949,kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasyautobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisanena ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.
{https://www.youtube.com/watch?v=YUojJKt8mzo}
„