Dlaczego w Poznaniu wykolejają się tramwaje?

infotram
07.04.2011 08:53
Trasa Kórnicka, odcinek między Jana Pawła II a Os. Lecha. Wykolejenie. 23 marca –przyczyna: głaz ułożony na torowisku. 3 kwietnia –przyczyna: głaz ułożony w torowisku. Przez takie głupie pomysły, zachodzi konieczność zamykania fragmentu trasy, notujemy opóźnienia, angażujemy służby, cierpi tabor i torowisko, które na skutek wykolejeń zostają uszkodzone. Niestety, każdy z tych wypadków mógł się też zakończyć tragedią.
Kórnicka - o krok od tragediiKórnicka - o krok od tragediiKórnicka - o krok od tragediiKórnicka - o krok od tragedii
23 marca motorniczy pierwszego porannego kursu ok. 4:40 nie zdążył zahamować w momencie, kiedy wyjeżdżając zza łuku, zobaczył na torowisku duży kamień. Wagon wjechał na głaz, wypadając z szyn i skręcając w prawo. Gdyby skręcił w lewo, zdarzenie mogłoby się skończyć tragicznie –w tym miejscu stał bowiem słup sieci trakcyjnej. Na feralnym odcinku zostały zablokowane trzy inne pojazdy, pozostałe kursowały trasami objazdowymi. Na czas pracy dźwigu Zakładowej Służby Ratowniczej, zaszła konieczność wyłączenia napięcia w sieci. Tramwaje na Górnym Tarasie Rataj nie kursowały przez ponad godzinę.
Kórnicka - o krok od tragediiKórnicka - o krok od tragediiKórnicka - o krok od tragedii
3 kwietnia doszło do podobnej sytuacji. Tym razem wykoleiła się „jedynka”zmierzająca w stronę Junikowa. Przyczyną także był głaz położony przez nieznanych sprawców na torach. Szczęśliwie nikt nie odniósł obrażeń. Na miejscu zjawiła się Zakładowa Służba Ratownicza, która wstawiła pojazd na torowisko. Ruch na GTR wstrzymany był przez 50 minut. We wszystkich tych przypadkach tramwaje musiały zjechać do zajezdni, wstrzymania ruchu na skutek wyłączenia napięcia w sieci a także skierowanie kursujących w rejonie linii trasami objazdowymi spowodowały utrudnienia dla pasażerów, uruchomiliśmy zastępczą komunikację autobusową, co wygenerowało dodatkowe koszty. Najgorsze jest jednak to, że gdyby sprawy potoczyły się inaczej, ktoś mógł stracić zdrowie a nawet życie.
Zgodnie z ustaleniami z policją, wzdłuż Trasy Kórnickiej pojawią się wzmożone patrole. Liczymy jednak na to, że te „pomysłowe”i lekkomyślne osoby zrozumieją, że ich „dowcipy”mają poważny wpływ na kursowanie komunikacji miejskiej i generują niepotrzebne koszty, które mogły by zostać spożytkowane na bardziej pożyteczne cele, ułatwiające Pasażerom podróżowanie komunikacją miejską.