Decyzja środowiskowa dla tramwaju na Gocław utrzymana
Tramwaje Warszawskiepoinformowały, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie utrzymało w mocydecyzję o środowiskowych uwarunkowaniachdla budowy trasy tramwajowej na Gocław (odc. Al. Waszyngtona – pętla Gocław) wwariancie rekomendowanym przez Spółkę (inwestorski).
W ramach inwestycji powstanie trasa o przebiegu: pętlaGocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os.Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al.Waszyngtona, tj. zgodnie z wariantem oznaczonym jako „2C” w publikowanych przeznas materiałach.
Zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wykonamynasadzenia drzew i krzewów, a także zapewnimy ciągłość powiązań przyrodniczych,krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta. Wszędzie tam,gdzie jest to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.
Nasza Spółka kontynuuje prace nad koncepcjąprogramowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistycznązagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i KanałuWystawowego. W III – IV kwartale tego roku planujemy przeprowadzić kolejny etapdziałań konsultacyjno-partycypacyjnych, ponieważ chcemy wspólnie zespołecznością lokalną zaprojektować otoczenie i przestrzeń publiczną. Pracujemytakże nad przebiegiem trasy przez Trasę Łazienkowską oraz nad geometriątorowiska przyszłej trasy.
Tramwaje Warszawskie informują, że dzięki budowie nowejtrasy nastąpi:
skrócenie czasu podróży transportem zbiorowym – przewidywanyczas przejazdu z pętli Gocław do stacji Metro Centrum wyniesie ok. 17min.(obecnie autobus ok. 25 minut w godzinach szczytu);
poprawa dostępności Gocławia i Saskiej Kępy z i do innychdzielnicy Warszawy, w tym Śródmieścia, Ochoty i Pragi;
podniesienie komfortu podróżowania – w ramach projektuprzewidywany jest zakup nowego taboru tramwajowego, zaś optymalizacja układulinii komunikacyjnych pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc dla pasażerów;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszeniełącznej emisji hałasu i podniesienie jakości powietrza w wyniku zachęcenia dokorzystania z transportu zbiorowego wysokiej jakości;
poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększeniepowiązań pieszo-rowerowych między Saską Kępą a Gocławiem;
podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, zeszczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.
Realizację robót przewidujemy ramowo w latach 2019-2021,po wykonaniu dokumentacji projektowej.Oceniamy, że sam proces budowlany potrwa dwa lata (dwa sezony budowlane).
„