TransInfo Archiwum|Infotram|Przewoźnicy|Cztery oferty w przetargu na dostawę pociągów dla Metra Warszawskiego
Cztery oferty w przetargu na dostawę pociągów dla Metra Warszawskiego
infotram
24.08.2010 13:51
Cztery oferty w przetargu na dostawę pociągów dla Metra Warszawskiego
Cztery firmy złożyły swoje oferty w przetargu na dostawę 35 sześciowagonowych pociągów dla II linii warszawskiego metra. To największy w historii spółki przetarg na zakup nowego taboru, o wartości 1,7 mld złotych.
Swoje oferty złożyli:
– Konsorcjum firm: Siemens Sp z o.o., Siemens Aktiengesellschaft Osterreich, Newag SA -1.304.904.793,47 zł
– Konsorcjum firm: Skoda Transportation a.s.;ZSA Wagonmasz – 1.108.800.000,00 zł
– Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA – 1.198.752.256,74 zł.
Czwarta, złożona przez Alstom oferta, nie spełniła warunków przetargowych. Najtańsza okazała się oferta konsorcjum Skody i Wagonmasz, jednakże producenci nie doliczyli do ceny podatku VAT. Patrząc zatem na ceny netto najtańsza jest oferta Hiszpanów i to właśnie oni mają, teoretycznie rzecz biorąc, największe szanse na zwycięstwo w Warszawie. Ale w przedmiotowym przetargu liczą się także inne kryteria, cena stanowi „jedynie”50 %. Pozostałe kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:
zużycie energii elektrycznej (20%),
system utrzymania pojazdu (20%),
ekologia (8%),
wydłużenie gwarancji na pojazd powyżej 30 miesięcy (2%).
Co ciekawe wszyscy trzej producenci zapowiedzieli udzielenie na swoje produkty 36-miesięcznej gwarancji.
Przypomnijmy, iż przetarg nieograniczony na największy zakup taboru w historii warszawskiego metra został ogłoszony 29 kwietnia 2010 r. Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w IV kwartale 2012 r., a ostatnia w IV kwartale 2013 r.
Zamawiane pociągi będą:
– jednoprzestrzenne (umożliwiające przejście między wagonami bez wychodzenia z pociągu)
– pojemne (pojemność pociągu nie mniej niż 1424 osoby, w tym 230 miejsc siedzących)
– dostosowane dla osób niepełnosprawnych (m.in. specjalnie urządzone miejsca, zewnętrzny i wewnętrzny specjalny przycisk powiadamiania maszynisty)
– bezpieczne (m.in. monitoring wewnętrzny, system łączności z maszynistą, nowoczesne systemy kontroli i sterowania ruchem).
Przetarg finansowany jest ze środków własnych Metra Warszawskiego na podstawie zabezpieczenia uzyskanego dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej –pociągami metra w latach 2009-2027. Metro Warszawskie wspólnie z miastem stołecznym Warszawa, stara się o dofinansowanie zakupu ze środków Unii Europejskiej, w części dotyczącej składów przeznaczonych do obsługi II linii metra. Aktualnie Metro Warszawskie posiada 40 pociągów (240 wagonów).
Jak wyjaśnił PAP rzecznik metra, teraz komisja przetargowa będzie musiała sprawdzić poprawność wszystkich złożonych ofert. Wątpliwości budzi np. ta złożona przez Skodę i Wagonmasz, bowiem zgodnie z wymogami przetargu oferent powinien podać zarówno cenę brutto, jak i netto. 'Komisja będzie musiała sprawdzić, czy istnieją przyczyny, dla których to konsorcjum zdecydowało się na taki sposób prezentacji ceny w swojej ofercie’ – powiedział Malawko.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022