Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery oferty na dostawę tramwajów dla Częstochowy

infotram
01.09.2010 10:46
W dniu 31-go sierpnia nastąpiło publiczne otwarcie kopert z ofertami dostarczenia siedmiu nowoczesnych składów tramwajowych
Do przetargu, o którym pisaliśmy tutaj przystąpiło czterech wykonawców: Solaris, konsorcjum Newag i Koncar, Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Pesa.
Limit cenowy przetargu wynosił 63 miliony, czterysta czterdzieści tysięcy złotych. Poszczególni oferenci zgłosili następujące propozycje:
Solaris przedłożył ofertę 'na styk’, bowiem opiewającą na kwotę 62 450 391,28zł.
Konsorcjum Newag + Koncar za swoje składy zażądał 62 982 500zł.
Cegielski, który uprzednio zakwestionował warunki przetargu eliminujące go z postępowania z uwagi na marne doświadczenie w dostarczaniu składów takich, jakie mają pojawić się w Częstochowie (jeden pociąg), za swoją propozycję oczekuje zapłaty 56 592 941,54zł.
Pesa okazała się najtańszym producentem. Za swoje produkty zażąda 50 300 600zł. W tych okolicznościach, gdyby Pesa wygrała przetarg, istnieje możliwość zwrócenia się do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę treści wniosku o dofinansowanie tak, aby umożliwić – przykładem ostatniego przetargu na dostawę autobusów – dostarczenie ponadplanowych składów: jednego, lub nawet dwóch.
Nie są znane nam parametry techniczne oferowanych pociągów. Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi, wszyscy pozostali producenci oferują 100% niskiej podłogi.
W chwili obecnej trwa szczegółowe rozpoznanie ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu zapewne można się spodziewać odwołania ze strony Cegielskiego.