Czeka nas ekspansja Hyundaia?
Hyundai Rotem,należący do koncernu Hyundai Motor Group, jest jednym z oferentów w przetarguTramwajów Warszawskich.
To chyba największe zaskoczenie tego postępowania. Koreańskafirma jako jedna z dwóch, obok konsorcjum Solarisa i Stadlera, zmieściła się wbudżecie zamawiającego. To właśnie od wyników przetargu na dostawę do 213tramwajów mogą zależeć dalsze inwestycje firmy w Polsce, w tym budowa fabrykizaawansowanych technologicznie pojazdów szynowych. Polska może stanowićprzyczółek do ekspansji na całą Europę.
Celem koncernu jestwspółpraca z polskimi firmami, powiązana z milionowymi inwestycjami Hyundai wPolsce – powiedział przedstawicielHyundai Rotem na Polskę Marcin Jędryczka, do niedawna jeszcze członek ZarząduPESY. Ewentualna wygrana w przetargubyłaby wielkim bodźcem do długoterminowej inwestycji w Polsce, do budowyoddziału, który stałby się dla koncernu bramą do tej części Europy. Miejscepracy z pewnością znalazłoby wielu polskich inżynierów bardzo cenionych zagranicą – dodał.
Jędryczka podkreślił, że w przypadku uruchomienia dostaw dlaWarszawy, Hyundai przewiduje możliwość współpracy z lokalnymi firmami ipolskimi producentami. Polski rynek jestdla spółki niezwykle interesujący ze względu na strategiczne położenie iobecność setek dostawców i firm usługowych, z którymi współpracowała m.in. przydostawach tramwajów dla Turcji. Za dostawę napędów i zasilania pomocniczego dotramwajów w Izmirze odpowiadał polski podwykonawca – firma Medcom. Istotny był również polskiwkład w tabor jeżdżący po tureckiej Antalyi – poinformował Jędryczka.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Hyundai Rotem Company jest częścią grupy Hyundai Motor ijednym z globalnych dostawców systemów transportu szynowego. Od 1964 r. rozwijanajnowsze technologie projektowania, produkcji i dostarczania różnego rodzajupojazdów szynowych. Hyundai Rotem do tej pory dostarczyło swoje pojazdy do 37krajów na całym świecie. W Polsce jestznany z połączenia kolejowego Kijów – Przemyśl, stanowiącego kluczowe ogniwonajdogodniejszego połączenia między Polską a Ukrainą. Koncern odpowiadał zdostarczenie 228 pociągów metra przed olimpiadą w Atenach.
„