Coraz więcej turystów jeździ na praski zamek tramwajami
Dwa miliony pasażerówprzewiozła praska linia nr 23, którą turyści mogą dojechać na zamek.
Kursuje ona od dwóch lata i, jak się okazuje, jejuruchomienie było strzałem w dziesiątkę. Do obsługi skierowane zostałylegendarne już w Pradze tramwaje Tatra T3, zaprojektowane 60 lat temu przezznanego czeskiego projektanta Františka Kardausa.
Tramwaje T3 zostały wyprodukowane w Pradze i dostarczoneniemal na cały świat. Wyprodukowano aż 14 tysięcy takich wagonów. Dzięki temuzostały wpisane do Księgi Rekordów Guinnessa jako tramwaj wyprodukowany wnajwiększej liczbie na świecie. Oprócz krajów byłego Związku Radzieckiegopodróżowali nimi także pasażerowie NRD czy Korei Północnej.
Tramwaje T3 stały się istotną ikoną Pragi. Chociaż w ciągukilkudziesięciu lat pracy zostały w znacznym stopniu zmodernizowanych, kilkaoryginalnych wagonów zostało zachowanych. Entuzjaści praskiego transportupublicznego, a następnie miasto Praga i organizacja ROPID zdały sobie sprawę zpotencjału turystycznego tramwajów i wprowadziły specjalną linię, któraprzywozi głównie turystów do historycznej części miasta. Praga w ten sposóboddała hołd wszystkim projektantom, którzy od lat 50. XX wieku napisalihistorię czechosłowackiego i światowego transportu tramwajowego.
Linia tramwajowa 23 obchodzi właśnie swoje drugie urodziny. Jejtrasa została zaprojektowana tak, aby prowadzić wdłuż atrakcji turystycznych. Aleto nie tylko atrakcja turystyczna, ale pełnoprawna część praskiegoZintegrowanego Transportu, odciążająca głównie linię 22.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„