Coraz bliżej do wydania zezwolenia na budowę linii do Górki Narodowej
MinisterstwoInfrastruktury wydało zgodę na odstępstwa od przepisów obowiązujących od 13września 2019 r., zawartych w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych,jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
To otwiera drogę do wydania decyzji zezwalającej narealizację linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.
Dziś otrzymaliśmyinformację, że zgoda na odstępstwa została wydana. Wkrótce pisemna decyzja wtej sprawie powinna wpłynąć do Miasta – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektorZarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Przypomnijmy: w trakcie trwającego postępowania o wydaniedecyzji zezwalające na realizację (ZRID) konieczne było uzyskanie od MinistraInfrastruktury odstępstwa od przepisów obowiązujących od 13 września 2019 r.,zawartych w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinnyodpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Nowe przepisy zmieniły poprzednioobowiązujące regulacje w tych sprawach.
Zaraz po uzyskaniu pisemnej zgodny na odstępstwa, WydziałArchitektury Urzędu Miasta Krakowa zawiadomi strony postępowania o możliwościzapoznania się z aktami sprawy przed wydaniem decyzji ZRID. Formalnie będzie nato czas do 30 dni. – Jeśli nie pojawi się nic nieoczekiwanego, zgoda narealizację wyczekiwanego przez mieszkańców zadania powinna zostać wydana wmaju. Aby przyspieszyć wejście wykonawcy na plac budowy, już wcześniej zwróciliśmysię o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności – mówi ŁukaszSzewczyk.
Warto wiedzieć, że linii tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała 5 kmdługości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Realizacja zadaniarozpocznie się już od skrzyżowania Wybickiego dr. Twardego i Bratysławska.Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstanąprzy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. W ramach inwestycji zostaniezmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. KrowoderskichZuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas ijezdnia do obsługi parkingu.
W ramach inwestycji powstaną też trzy perony tramwajowe napętli Krowodrza Górka. Tam też powstanie pierwszy z trzech parkingów P&R.Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym. Mocno przebudowanabędzie ul. Opolska, gdzie przewidziano dwukomorowy tunel drogowy o długości ok.100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica,łącząca ul. Pachońskiego z ul. Opolską.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tymrejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwajskręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej,a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnimwzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania zul. Mackiewicza.
Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej,by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa peronytramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanekprzewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Dwa perony zlokalizowane tezbędą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przypętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Przy pętlipowstanie też terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R. Łącznie,w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejscpostojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będąw stacje do ładowania samochodów elektrycznych.
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych”INTERCOR” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych”TOR-KRAK” Sp. z o.o.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ześrodków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko na lata 2014-2020.
„