Co z tramwajem na Naramowice?
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, poinformował,że jednostki miejskie zakończyły analizę merytoryczną koncepcji przebiegu Ietapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Koncepcja została przygotowanaprzez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura KoordynacjiProjektów i Rewitalizacji Miasta.
Obecnie miasto prowadzi prace koncepcyjne dwóch etapów tejinwestycji: I etap to trasa od pętli Wilczak na Naramowice. II etap to odcinekod skrzyżowania Małych Garbar i Estkowskiego do pętli na Wilczaku. Wybórkolejności realizacji wynika zarówno z chęci jak najszybszego zapewnieniadostępu do sprawnego transportu zbiorowego mieszkańcom Naramowic, jak też zracji lepszego przygotowania terenu. Prowadzono tam bowiem już praceprzygotowawcze do budowy ulicy Nowej Naramowickiej. Koncepcja I etapu zostałaprzygotowana w czerwcu przez zespół specjalistów Politechniki Poznańskiej.Właśnie w ubiegłym tygodniu zakończyła się jej analiza przez merytorycznejednostki urzędu.
– Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji,który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag – wyjaśnia PiotrWiśniewski, dyrektor BKPi RUMP. – I wówczas będziemy mogli to opracowanieudostępnić.
Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwaju na Naramowiceśladem planowanej Nowej Naramowickiej, będzie jej towarzyszyć przebudowa układudrogowego przy skrzyżowaniu Lechicka/Naramowicka. Według tego wariantu pętla naNaramowicach zostanie zlokalizowana przy ulicy Bożydara. Powstanie takżewiadukt pod torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowejoraz układu chodników i dróg rowerowych.
Nad etapem II prace cały czas trwają – prowadzi je innyzespół specjalistów z Politechniki Poznańskiej w szerszym składzie.
– To trudniejszy etap – mówi dr inż. Jeremi Rychlewski zWydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. -Właśnie trwają tam badania geotechniczne podłoża, które powinny się zakończyćwe wrześniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednak nie tylko jakość gruntu w okolicach ulicySzelągowskiej może być tu źródłem kłopotów. To część miasta o dość gęstejzabudowie, ruchliwych ulicach, a do tego z torami i wiaduktem kolejowym. Naszczęście zespołowi udało się już zakończyć uzgodnienia z PKP i gestorami sieci- to też jest spory problem w tym rejonie, ponieważ ich zagęszczenie jest tuwyjątkowo duże.
Udało się uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego, jeślichodzi o ulicę Szelągowską i wiadukt kolejowy. Równolegle trwają prace nadanalizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ulicy Garbary – lub innychalternatywnych przejazdów.
Zakończenie całości prac analitycznych przewidziane jest nagrudzień.
„