Co najmniej 30 Krakowiaków gotowych do ruchu każdego dnia

infotram
12.10.2016 07:33

Temat Krakowiakównadal budzi emocje i wcale nie chodzi tu o kary jakie MPK Kraków nalicza PESIEa o same pojazdy, które zdaniem niektórych nie wyjeżdżają na miasto w liczbiewystarczającej. Korzystając z obecności Prezesa krakowskiego przewoźnika natargach Transexpo zapytaliśmy jak to wygląda z perspektywy MPK?

Otóż krakowska firma z Krakowiaków jest zadowolona. Kwestiakar to zupełnie inne zagadnienie.

Krakowiaki są porównywane do Bombardierów, ale nie jest toporównywanie jabłka do jabłka- mówi nam dr Rafał Świerczyński, Prezes MPKKraków. Jeśli chcemy robić te porównania to musimy brać pod uwagę wagony NGT8.A tych jest 24, Krakowiaków mamy 36 sztuk ? wyjaśnia dalej szef przewoźnika. Wzwiązku z tym, patrząc na pracę przewozową, jaką wykonują te tramwaje, widzimy,że kursują na najbardziej obleganych liniach, wykonują najcięższą pracę wmieście. Mimo, że NGT8 wykonują również swoją pracę i wcale nie są gorszymitramwajami, ich liczba jest mniejsza ? podkreśla raz jeszcze Rafał Świerczyński.I wyjaśnia dalej, że każdy pojazd przeżywa choroby wieku dziecięcego. To np.problemy z klimatyzacją, kiedy w lecie było za gorąco. Udało nam się tenproblem zlikwidować. Sam już przyjąłem dwie czy trzy skargi, że jest za chłodno? zaznacza Prezes MPK. Przypomnijmy, że podobne problemy swego czasusygnalizował także Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos, który jasnostwierdził, że Swingi nie są w stanie dogodzić wszystkim, a to z prostejprzyczyny, że poczucie ciepła i chłodu jest kwestią indywidualną. Każdy zpasażerów odczuwa to inaczej. Nie dogodzimy wszystkim klientom ? mówi także RafałŚwierczyński. Pracujemy jednak nad tym. Z klientem nie trzeba dyskutować, zklientem trzeba rozmawiać. Jeżeli pasażer mówi, że jest za chłodno będą starałsię, żeby było cieplej, jeżeli mówi, że jest za gorąco, muszę zrobić tak, żebybyło chłodniej. To czysto proklientowskie podejście ? zaznacza szef MPK.

Musimy także pamiętać, że Krakowiaki są obsługiwane przezdwie zajezdnie, Bombardiery tylko przez jedną ? dodaje Marek Gancarczyk,rzecznik prasowy MPK Kraków. Każda zajezdnia musi mieć swoją rezerwę, każda teżmusi wykonywać swoje cykle przeglądowe ? dodaje.

Każdego dnia, tak, jak jest w rozdziale taboru, 30 wagonówjest przygotowanych do ruchu. Minimum 30 Krakowiaków ma wyjeżdżać na miasto.Wiadomo, że są kolizje, przeglądy. 6 wagonów stanowi rezerwę ? kończy ten tematRafał Świerczyński.

W związku z powyższym my temat ten również uważamy zazakończony.

Przypomnijmy, że w poniedziałek PESA, producent tychpojazdów, pochwaliła się kolejna nagrodą dla Krakowiaków. Więcej na ten tematpisaliśmy w InfoTram. Szczegóły w poniższym linku.