Ciężarówki nie będą już zrywać trakcji w Gdańsku

infotram
22.06.2016 07:29

Koniec zerwanychtrakcji. Samochody ciężarowe nie wjadą już na al. Hallera (odcinek od OperyBałtyckiej do wiaduktu przy węźle Kliniczna). W nocy zamontowane zostały tamznaki ograniczające możliwość wjazdu na ten fragment ciężarówek o masie powyżej3,5 tony.

– Chcemy wyeliminować ruch ciężarówek z tego obszaru miasta.Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, bo nie było alternatywnych dojazdów doterenów stoczniowych i portowych. W chwili obecnej, po otwarciu Tunelu podMartwą Wisłą cały ruch tranzytowy przejęły trasy dojazdowe do tunelu, alejaHallera może więc zostać wreszcie odciążona od ruchu ciężkich pojazdów.Zamknięcie tego fragmentu układu drogowego przyniesie bardzo wymierne korzyściprzede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej. Aleja Hallera i wiadukt przedwęzłem Kliniczna były swoistym ?czarnym punktem? na komunikacyjnej mapiemiasta. Wysokość światła wiaduktu powoduje, że mogą pod nim przejechać tylkoniektóre samochody. Kierowcy ciężarówek bardzo często ignorowali liczneostrzeżenia, zakazy wjazdu i próbując skrócić sobie drogę do miejsca docelowego? jadąc tym fragmentem alei Hallera – zrywali trakcję tramwajową. Wiązało sięto z koniecznością zatrzymywania ruchu tramwajów, organizacji komunikacjizastępczej oraz kosztownych napraw – wyjaśnia wiceprezydent Gdańska PiotrGrzelak.

W nocy (21/22.06) zmieniona została w tym miejscuorganizacja ruchu. Na jej podstawie obowiązywać będzie zakaz wjazdu samochodówciężarowych powyżej 3,5 tony na fragment al. Hallera od Opery Bałtyckiej dowiaduktu kolejowego przed węzłem Kliniczna.

Od 2010 roku do teraz miało miejsce ponad 70 awariispowodowanych zerwaniem trakcji przez ciężarówki. W ich efekcie ruch tramwajowyzatrzymany został łącznie na ponad 53 godziny. Koszty usunięcia wszystkichawarii wyniosły 96 tys. złotych.