Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na półmetku
infotram
25.04.2014 13:05
Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na półmetku
Konsorcjum firm Szczeciński Szybki Tramwaj Sp. z o .o . i STRABAG Sp. z o. o., po 12 miesiącach prac w ramach kontraktu na realizację SST wykonało około 40% wszystkich zadań, w tym 80% najtrudniejszych dla wykonawcy robót mostowych. Należały do nich m.in. budowa wykopu obudowanego pod torowisko tramwajowe i ścian szczelinowych oraz estakady w ul. Hangarowej.
Prace postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na odcinku budowy, od pętli Basen Górniczy do ul. Eskadrowej łącznie z mostem Pionierów przez rzekę Regalica, wykonano już montaż torowiska wraz z zabalastowanym tłuczniem, zamontowano również wszystkie słupy trakcyjne. Ponadto powstały trakcyjne stacje prostownikowe „Jasna”i „Eskadrowa”, przy których zakończono prace murarskie i rozpoczęto wykonywanie elewacji. Gotowy jest też tunel dla pieszych pod torem bocznicy kolejowej do EC 'Dąbska’. W chwili obecnej trwają prace żelbetowe przy realizacji wykopu obudowanego oraz montaż konstrukcji stalowej ustroju nośnego estakady w ciągu ul. Hangarowej. Rozpoczęły się również roboty palowe przy powstającej kładce dla pieszych na przystanku „Lotnisko”. W celu umożliwienia przejazdu komunikacji miejskiej przebudowano ul. Batalionów Chłopskich tworząc jednokierunkowy by-pass.
– Podstawowym wyróżnikiem budowanej trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest bezkolizyjność wszystkich jego skrzyżowań z istniejącymi już drogami komunikacyjnymi. Zapewnienie spełnienia wymogów technicznych, z jednoczesnym dotrzymaniem harmonogramu zaplanowanych prac, wymagało od Wykonawcy przeprowadzenia nie tylko robót mostowych, drogowych, torowych, trakcyjnych czy ogólnobudowlanych, ale również w znacznym stopniu robót wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych. Największym dla nas wyzwaniem były zadania związane z budową wykopu obudowanego tzw. „wanny”, po której dnie będzie jeździł Szczeciński Szybki Tramwaj –mówi Dariusz Korpusiński, kierownik budowy SST, STRABAG Sp. z o.o.
Szczeciński Szybki Tramwaj to projekt budowy nowego bezkolizyjnego połączenia tramwajowego w Szczecinie o długości 4,0 km, łączącego prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja ma na celu skrócenie czasu dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszenie dojazdu do planowanych terenów inwestycyjnych. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu roku i będzie kosztowała ponad 165 mln PLN brutto. Konsorcjum realizuje ją ze środków własnych, które miasto zwróci dopiero po zakończeniu budowy i oddaniu SST do użytkowania. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022