Budowa metra na styku Woli i Bemowa już na poziomie -2
Betonowanie stropówpośrednich, wybieranie ziemi z poziomu -2 i prace przy płycie fundamentowej.Wszystko to dzieje się na budowie dwóch kolejnych stacji metra – C05 Ulrychów iC04 Powstańców Śląskich.
Ulice w rejonie budowy metra opustoszały, ale na placebudowy cały czas wjeżdżają ciężarówki z betonem i wywrotki po odbiór ziemi zwykopu. Wzmożony ruch widoczny jest nie tylko na górnej płycie stropowej, poktórej jeździ ciężki sprzęt, ale również pod ziemią. Na poziomie płyty pośredniejprzyszłej stacji C04 Powstańców Śląskich trwają ostatnie prace przy zbrojeniu ibetonowaniu. Ich zakończenie planowane jest pod koniec maja. Na przyszłejstacji C05 Ulrychów strop pośredni jest już gotowy.
Na budowie obu podziemnych przystanków trwa pogłębianiewykopu na poziomie -2 oraz przygotowania do budowy płyty fundamentowej. Wpierwszej kolejności powstanie ok. 150 m płyty fundamentowej w szybiestartowym, skąd wyruszą tarcze TBM. Szyb startowy powinien być gotowy jeszcze wwakacje.
Latem rozpoczną się także pierwsze prace przy budowieprzejść podziemnych pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich.Wybudowane wyjścia będą obsługiwały wszystkie narożniki skrzyżowania orazprzystanki komunikacji naziemnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2.Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) iPowstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firmGülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawcana zrealizowanie projektu wartego 959 249 940 zł ma czas do listopada 2021 r.Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. (UMW)
„