Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budowa metra i remonty torowisk tramwajowych – plany Warszawy

infotram
14.03.2019 12:59

Trwa budowa II liniimetra na Bródnie, a wkrótce rozpoczną się prace na Bemowie. W tegorocznychplanach są także inwestycje tramwajowe. Jak podał stołeczny ratusz zapowiadasię kolejny rok intensywnej pracy warszawskich drogowców i gestorówinfrastruktury podziemnej.

Ogromne inwestycje w infrastrukturę i nowe pojazdysprawiają, że co roku rośnie liczba pasażerów komunikacji miejskiej. Corazwięcej osób wybiera tramwaje, autobusy, pociągi i metro dojeżdżając codzienniedo pracy, szkoły czy na studia. Według szacunków ZTM, w zeszłym roku było ichblisko 1,2 mld. W porównaniu z 2017 r. liczba wzrosła aż o blisko 40 mln osób.Jednym z priorytetów jest zakończenie budowy II linii metra. W tym roku zostanąoddane do użytku stacje na Pradze-Północ i Targówku (Szwedzka, TargówekMieszkaniowy, Trocka) i na Woli (Płocka, Młynów Księcia Janusza).

Ruszyły także prace na Bródnie. Na Targówku będą trzy nowestacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz powstaną 4 km podziemnych tuneliwartych 1,4 mld zł. Z kolei na Bemowie zaplanowane są dwa odcinki. W 2,5 kmtunelu będą stacje Ulrychów i Powstańców Śląskich. Koszt inwestycji to 959 mlnzł. Na ostatnich 4 km trasy powstaną natomiast stacje: Lazurowa, Chrzanów,Karolin i Stacja Techniczno-Postojowa o łącznej wartości 1,6 mld zł. Trwaprzygotowywanie projektów zmian w ruchu dla dwóch stacji na Bemowie, w ramachprac przy odcinku „3+2”. Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023rokiem.

Tramwaje Warszawskie zaplanowały na 2019 r. modernizacjętorowiska na ul. Grochowskiej pomiędzy rondem Wiatraczna a al. Zieleniecką.Tramwajarze wymienią ponad 9 km szyn, przebudują sześć zespołów przystankowych,a nowe torowiska obsadzą zielenią. Koniec inwestycji planowany jest na połowęwrześnia. W trosce o wygodę mieszkańców w czasie remontu, tak długo jak będzieto możliwe, kursować będą tramwaje dwukierunkowe.

W 2019 r. rozszerzony zostanie także system priorytetów,dzięki czemu tramwaje będą krócej czekały na światłach m.in. na ulicachRadiowej, Powstańców Śląskich, Towarowej i Okopowej, w al. Jana Pawła II, naskrzyżowaniu Młynarskiej i Żytniej i na pl. Bankowym. Pasażerowie szybciejdotrą do docelowego miejsca. Miejska spółka ogłosi także przetarg na budowękolejnego odcinka torów na ul. Światowida. W ramach inwestycji wybuduje blisko900 m trawiastego torowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy noweprzystanki. W pobliżu Winnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wrazz chodnikami i drogami dla rowerów.