Budapeszt: Druga linia metra obchodzi czterdziestolecie istnienia
Jak informuje gazeta ekonomiczna Menedzsment Fórum, druga linia budapeszteńskiego metra obchodzi czterdziestolecie istnienia. Pierwszy, 6,5-kilometrowy jej odcinek między placami Őrs vezér tere i Deák tér oddano do ruchu 3 kwietnia 1970 r. Budowa tej linii rozpoczęła się na początku lat pięćdziesiątych, ale później prace budowlane wstrzymano po zbudowaniu tunelu między stadionem Népstadion oraz dworcem kolejowym Budapeszt-Keleti pu. Metro budapeszteńskie jest najstarszą czynną podziemna koleją na kontynencie europejskim –pierwsza linia pod alejami Andrási út została przekazana do ruchu w 1896 roku i obecnie łączy plac Vörösmarty tér w śródmieściu z ulicą Mexikói út w dzielnicy willowej Zugló. Sieć budapeszteńskiego metra składa się z trzech linii, a w budowie jest czwarta. Jej długość wynosi 31,7 km i ma 40 stacji.
Druga linia metra łączy dworzec kolejowy Budapeszt-Déli pályaudvar w Budzie z dworcem kolejowym Budapest-Keleti pályaudvar i placem Örs vezér tere, gdzie znajduje się stacja końcowa kolei dojazdowej BHÉV, łączącej Budapeszt z miastem Gödöllő. Trzecia linia łączy śródmieście dzielnicy Újpest ze śródmieściem i dworcem kolejowym Budapeszt-Kőbánya-Kispest pu. Czwarta linia połączy dworce kolejowe Budapeszt-Kelenföldi pu i Budapeszt-Keleti pu ze śródmieściem.