Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier PrimoveCity – innowacja w transporcie elektrycznym

infotram
28.03.2011 22:18
Bombardier ogłosił rozpoczęcie wdrażania systemu BOMBARDIER PrimoveCity –nowego rozwiązania e-mobilności, wraz z wprowadzeniem nowego centrum kompetencji, umożliwiających wdrażanie produkcji pojazdów nowej generacji z napędem elektrycznym. PrimoveCity ma na celu zlikwidowanie ograniczeń w zasilaniu i ładowaniu pojazdów elektrycznych, łącząc w sobie możliwość zasilania różnych pojazdów, w tym tramwajów, autobusów, taksówek i samochodów, przy wykorzystaniu jednej technologii. Nowe centrum doskonałości zlokalizowane zostało w Mannheim (Niemcy). Będzie ono również prowadziło badania nad innymi projektami i możliwościami integracji pojazdów w szybko rozwijającym się sektorze transportu pojazdów elektrycznych. Otwarcie nowego ośrodka zapowiadane jest na wrzesień 2011 roku.
Technologia BOMBARDIER PrimoveCity została już zastosowana przy produkcji tramwaju dla Augsburga (Niemcy). Obecnie Bombardier prowadzi dalsze testy nowej technologii, wykorzystując autobusy, na odcinku 125 m drogi w Lommel (Belgia). Sukces tych dwóch pierwszych inicjatyw zachęca Bombardiera do uruchomienia programu PrimoveCity, który zapewniać ma łatwiejszą mobilność wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Już latem rozpocznie się testowanie systemu z wykorzystaniem samochodu osobowego.
AndréNavarri, prezes Bombardier Transportation, powiedział, że celem programu PrimoveCity jest wprowadzenie zmian w systemie transportu elektrycznego, poprzez zapewnienie łatwego i nieograniczonego dostępu do wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Tramwaje, autobusy, samochody i ciężarówki będą mogły jeździć bez konieczności umieszczania na ulicach słupów trakcyjnych, korzystając jedynie z silników elektrycznych. Co więcej nie będą potrzebne przestoje na ładowanie baterii.
Jeremie Desjardins, szef programu PrimoveCity w Bombardier Transportation, powiedział natomiast, iż Bombardier jest dumny, że znalazł się na tym etapie prac nad wdrożeniem nowej technologii. Po pomyślnym przebiegu wstępnych testów tramwajów i autobusów, Bombardier będzie kontynuować testowanie dodatkowych elementów do samochodów, mających na celu bardzo szybkie wprowadzenie tej technologii do wykorzystania komercyjnego. Ważne jest, aby pamiętać, że celem Bombardiera nie jest tylko rozpoczęcie produkcji wszelkiego rodzaju pojazdów nieszynowych, ale  wprowadzenie technologii Primove także do innych branż.
Bombardier zaprezentuje swój przełomowy program PrimoveCity na 59. kongresie UITP, który odbędzie się w dniach 11-14 kwietnia w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie).  
Rozwiązanie Bombardiera PrimoveCity zmienia zasady funkcjonowania transportu elektrycznego i ma być głównym bodźcem do osiągnięcia prawdziwie zrównoważonego transportu miejskiego. Żadne inne rozwiązania w dziedzinie e-mobility nie dostarcza porównywalnych korzyści z dynamicznego ładowania, elastyczności, bezpieczeństwa i intermodalności.
PrimoveCity –innowacja w transporcie elektrycznym
PrimoveCity wykorzystuje technologię PRIMOVE zapewniającą zasilanie wszystkich pojazdów elektrycznych, poprzez wykorzystanie urządzeń zamontowanych w pojeździe. Pole magnetyczne jest wytwarzane z urządzeń umieszczonych pod powierzchnią ziemi. System zasila urządzenia tylko wówczas gdy pole jest w pełni pokryte przez pojazd. Pojazdy i urządzenia zostały zaprojektowane tak, aby spełniać wszystkie normy bezpieczeństwa. Niezawodność jest zapewniona, nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych, takich jak śnieg, deszcz, lód, piasek lub woda. PRIMOVE – bezstykowy system – jest jednym z najważniejszych rozwiązań w innowacyjnej ofercie Bombardier ECO4. Jest to oferta produktów i technologii, które oferują efektywne kosztowo rozwiązania pozyskiwania energii dla transportu kolejowego.
Bombardier Transportation, wraz z innymi wiodącymi partnerami przemysłowymi i uniwersytetami, bierze udział w 'DRIVE projekt’, który jest wspierany finansowo przez rząd flamandzki.