Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier pokazał Flexity dla MPK Kraków

infotram
26.09.2012 22:43
Jednym z pojazdów zaprezentowanych przez Bombardiera na tegorocznych targach InnoTrans był tramwaj Flexity dla MPK Kraków. To ważna prezentacja, bo właśnie w polskim mieście będą jeździły te jedne z najnowocześniejszych miejskich wagonów. Stolica Małopolski zamówiła 24 takie tramwaje. Pierwsze z nich, m.in. ten pokazywany w Berlinie, wyjadą na ulice Krakowa już w październiku. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, pierwsze nowe pojazdy zaczną wozić pasażerów już 5 października. Aby zobaczyć nowy wagon do stolicy Niemiec wybrał się nawet prezydent miasta Jacek Majchrowski. Nasze miasto od lat unowocześnia pojazdy komunikacji miejskiej. Bombardiery, które już na dobre zagościły w Krakowie są tego najlepszym przykładem –powiedział Majchrowski.
Bombardier Flexity dla MPK KrakówBombardier Flexity dla MPK KrakówBombardier Flexity dla MPK Kraków
Zakup wagonów dla MPK w 60% został sfinansowany z funduszy Unii Europejskiej. Każdy tramwaj ma prawie 33 metry długości i w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów w Krakowie jest o ponad 6 metrów dłuższy. Wyróżnia się nowoczesnym designem zewnętrznym oraz wewnętrznym. We wnętrzu zamontowane zostało m.in. ledowe oświetlenie, nowy jest układ i wygląd siedzeń. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom została ograniczona ilość emisji drgań przez jadący tramwaj, co w efekcie skutkować ma mniejszym zużyciem torowisk. Jednocześnie budynki, a szczególnie obiekty zabytkowe znajdujące się w pobliżu linii tramwajowych nie będą narażone na uszkodzenia. Specjalne osłony zamontowane na podwoziu będą tłumić hałas, który wywołuje jadący tramwaj. Każdy wagon wyposażony jest w klimatyzację, która zdecydowanie poprawi komfort podróży w okresie letnim. To jedne z pierwszych klimatyzowanych wagonów w Krakowie. Tramwaje są także wyposażone w nawiewowy system ogrzewania wnętrza wagonu.
Bombardier Flexity dla MPK KrakówBombardier Flexity dla MPK KrakówBombardier Flexity dla MPK Kraków
Bezpieczeństwo podróżującym zapewni nowoczesny monitoring oraz system 'interkom’, który daje możliwość kontaktu pasażerów z prowadzącym poprzez urządzenia zamontowane obok drzwi tramwaju. Warto także podkreślić, że w każdym tramwaju zostały zamontowane dwa automaty biletowe oraz odpowiednio rozmieszczone kasowniki. W automatach biletowych i kasownikach dla pasażerów nie znających języka polskiego jest dostępnych kilka wersji językowych, m.in. język niemiecki i angielski. Ważne jest także rozmieszczenie poręczy i uchwytów, które gwarantuje podróżującym dostęp do nich z każdego miejsca w pojeździe. Z kolei zastosowane w krakowskim tramwaju specjalne podświetlenie poręczy, uwzględnia potrzeby osób słabowidzących. Nowe wagony mają 7 drzwi, w tym 5 dwuskrzydłowych. Na swój pokład zabiorą 230 pasażerów.