Bliżej tramwaju do bydgoskiego dworca PKP
infotram
06.07.2010 10:39
Bliżej tramwaju do bydgoskiego dworca PKP
70 mln 421 tys. –na taką kwotę opiewa najtańsza oferta złożona w przetargu na budowę tramwaju do dworca PKP. Najkorzystniejszą cenę zaproponowało konsorcjum, którego liderem jest Zakład Usług Energetycznych i Komunikacyjnych – Grupa ZUE z Krakowa.
W skład konsorcjum, oprócz trzech firm z Małopolski, wchodzi również podbydgoskie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni. Złożenie najtańszej oferty nie jest równoznaczne z wygraniem przetargu. Oferty zostaną raz jeszcze sprawdzone pod względem formalnym, a pozostałe firmy starające się o budowę trasy tramwajowej otrzymają czas na ewentualne odwołania. Dopiero po zakończeniu całej procedury będzie możliwe podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac budowlanych.
Według pierwszych szacunków budowa trasy do dworca PKP miała kosztować blisko 90 mln zł. Złożona oferta jest zatem niższa o ponad 19 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych w wysokości 42 mln 565 tys. zł.
Przebieg trasy
Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha –Kordeckiego –Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu będzie sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz. Będzie istniała możliwość wprowadzenia na zabudowane torowisko ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Pozostałe pojazdy kołowe będą –tak jak do tej pory –poruszać się mostem Królowej Jadwigi.
Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca kolejowego. Przed budynkiem dworca nastąpi kolejne załamanie przebiegu trasy, tym razem w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zlokalizowane będzie po północnej stronie obecnej jezdni, a trasę zakończy pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Rycerskiej.
Do projektowanego przebiegu linii tramwajowej dopasowany zostanie istniejący układ drogowy, m.in. przebudowane zostanie skrzyżowania ulic Focha z Królowej Jadwigi, zmiany zajdą również w ciągu ul. Zygmunta Augusta. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Focha do Dworcowej przy torowisku zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy (na moście ścieżka zostanie rozdzielona i każda pobiegnie po innej stronie torowiska).
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022