Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Berlin kupuje kolejne Flexity

infotram
28.02.2017 07:55

BombardierTransportation dostarczy 21 dodatkowych tramwajów Flexity do Berlina. Tym samymniemiecka stolica skorzystała z ostatniej możliwej opcji, w ramach umowyramowej podpisanej z Zarządem Transportu w Berlinie (BVG) w 2006 roku nadostawę maksymalnie 210 pojazdów.

Jej wartość jest szacowana na około 71 milionów euro. Wagonybędą kursowały po jednej z największych sieci tramwajowych na świecie inajwiększej sieci tramwajowej w Niemczech w szybko rozwijającym się mieście,jakim bez wątpienia jest Berlin. BVG będzie wykorzystywać dodatkowe tramwaje, w100% niskopodłogowe, w celu zwiększenia przepustowości oraz sprostaniawymaganiom rosnącej liczby pasażerów.

„Cieszymy się, że Bombardier otrzymał to dodatkowe zamówienie.Stanowi ono kamień milowy w dłuższej perspektywie współpracy z naszym cenionyklientem ? BVG. Jest też silnym dowodem na to, że Flexity sprawdzają się i sącenione w Belinie” ? powiedział Michael Fohrer, szef dywizji tramwajowejBombardiera.

Do tej pory do Berlina zostało dostarczonych 137 BombardierówFLEXITY. Wszystkie tramwaje producent przekazał na czas i zgodnie z wymogamizarówno klienta ? BVG, jak i jego pasażerów. Od 2011 roku flota FLEXITY BVGprzejechała 29 milionów kilometrów. 132 pojazdy są w eksploatacji jako kluczowyelement transportu publicznego w Berlinie.

Koncepcja Bombardier Flexity Berlin jest efektem długoletniejwspółpracy producenta z BVG. Zamówienie stanowi jedną z największych tramwajowychumów ramowych w Europie. Dwukierunkowe tramwaje mają 40 m długości i są w 100%niskopodłogowe. Tramwaj posiada również układ hamulcowy z odzyskiwaniemenergii. Te ekologicznie pojazdy oferują dużo miejsca, dla pasażerów, mają klimatyzacjęzarówno w części pasażerskiej, a także w kabinie motorniczego.

W 2006 roku BVG zamówił cztery pojazdy prototypowe do badańprzydatności do produkcji seryjnej. 99 tramwaje zostały zamówione w 2009 roku,39 kolejnych w 2012 roku, zaś 47 pojazdów w 2015 roku.

BVG testuje również system diagnostyczny Bombardier myBTfleetna czterech swoich tramwajach FLEXITY. Umożliwia on użytkownikomzoptymalizowanie obsługi i konserwacji wagonów przez dane zebrane w czasierzeczywistym bezpośrednio z pojazdu.

Do tej pory Bombardier dostarczył ponad 1600 w 100%niskopodłogowych tramwajów FLEXITY dla przewoźników w Europie, Azji, Australiii Ameryce Północnej.