Będą krótkie Jazzy? – PESA dostarczy 30 wagonów dla Tramwajów Warszawskich
Tramwaje Warszawskie otworzyły dziś koperty z ofertami w przetargu na zakup 30 jednokierunkowych tramwajów. Jedyną ofertę złożyła bydgoska PESA Bydgoszcz, która chce sprzedać Warszawie nowe pojazdy za ponad 185 mln zł. Ostatecznych ofert nie złożyli natomiast CAF, Skoda, Solaris i Stadler.
Tramwaje mają być niskopodłogowe i posiadać całkowicie płaską podłogę. Czyżby szykowała się krótka wersja Jazzów? Jak wiadomo dotychczas produkowane Swingi nie spełniają tego wymogu, także w wersji trzyczłonowej. Dłuższe, bo pięcioczłonowe Jazzy mają pojawić się właśnie w Warszawie, a także Gdańsku. Nowe wagony będą ponadto w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym z nich znajdzie się automat biletowy oraz monitoring wizyjny. Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz system emisji reklam oparty na monitorach ciekłokrystalicznych. Wagony zostaną także wyposażone w system zliczania pasażerów. Nowością będzie zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 roku, a zakończenie 30 września 2015 roku. Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”znajdującego się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka Tramwaje Warszawskie zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 071 500 zł brutto.