Aż trzy oferty na przywrócenie do życia prototypowego Tramino
Trzy oferty zostały złożone w powtórzonym przetargu na naprawę główną razem z modernizacją tramwaju Solaris Tramino S100.
Pojazd został odkupiony przez MPK Poznań od producenta, czyli firmy Solaris.
Duże zainteresowanie
Oferty złożyli:
1) Modertrans Poznań z ceną 4.852.350,00 zł brutto;
2) Saatz z ceną 4.550.987,70 zł brutto;
3) Konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych oraz FALKONE z ceną 3.787.700,00 zł brutto.
Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.305.000,00 zł brutto. A to oznacza, że tylko jedna z trzech przesłanych propozycji mieści się w szacunkach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na realizację prac przewidzianych jest 18 miesięcy.
Zamawiający wymaga, aby tramwaj po wykonanej naprawie posiadał w miarę możliwości, rozwiązania techniczne, dla których wymagane są zmiany opisane w niniejszym dokumencie, zbliżone z zastosowanymi w tramwaju referencyjnym - Solaris Tramino typ S105p, nr 545, dotyczy to w szczególności funkcjonalności i sposobu działania systemów pokładowych, rozmieszczenia urządzeń oraz interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu.
Tramwaj typu Solaris Tramino S100, po wykonaniu naprawy głównej z modernizacją musi być tramwajem jednokierunkowym wyposażonym w stanowisko do jazdy manewrowej do tyłu przystosowanym do eksploatacji w zakresie temperatur od –25oC do +40oC, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości wystąpienia chwilowej kondensacji pary wodnej), przystosowanym do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszym niż przed naprawą, przy założeniu, że podczas naprawy nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej.