Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Awarie zdarzają się nawet w metrze

infotram
20.12.2013 12:54

Na pierwszej linii eksploatowane jest ponad 81 kilometrów pojedynczego toru, z tego na 49 kilometrach odbywa się przewóz pasażerów. Torowisko warszawskiego metra to także 159 rozjazdów. Sterowanie ruchem odbywa się za pośrednictwem 139 sygnalizatorów. Każdego dnia pociągi metra przejeżdżają ponad 13 tysięcy kilometrów czyli 290 razy pokonują trasę Kabaty –Młociny i z powrotem. W związku z ostatnimi utrudnieniami dla pasażerów, Metro Warszawskie poinformowało, że przeciętna roczna liczba zdarzeń powodujących utrudnienia dla pasażerów w metrze w ostatnich latach wynosiła 8-10 awarii. Także w roku bieżącym liczba awarii do ostatniej środy pozostaje na identycznym poziomie. Informacje szczegółowe publikowane są w raportach rocznych, dostępnych m.in. na stronie internetowej przewoźnika.

Metro Warszawskie zdaje sobie sprawę, że każde zakłócenie w ruchu podziemnej kolejki jest dla pasażerów dolegliwe. Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra zapewnia, że w każdej sytuacji awaryjnej, zakłóceń w ruchu, przewoźnik stara się bezzwłocznie reagować. Środowa usterka ujawniła się już po porannym wznowieniu ruchu. Zarówno maszynista pociągu na stacji Politechnika, jak i dyspozytor metra otrzymywali sygnał wskazujący na to, że w tunelu przed stacją Pole Mokotowskie znajduje się inny pociąg. W tej sytuacji dalsza podróż była możliwa dopiero po upewnieniu się, ze tak naprawdę tunel jest pusty.
Rocznie w metrze dochodzi do 8-10 awarii
Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów –mówi Malawko. Każdy sygnał o nieprawidłowym działaniu jakiegokolwiek urządzenia musi być sprawdzony. Przejezdność tunelu musi być potwierdzona. Środową usterkę usunęliśmy natychmiast po zakończeniu szczytu przewozowego. Zajęło to niecałą godzinę –dodaje rzecznik Metra Warszawskiego.
Bezpośrednio po zakończeniu usuwania awarii, odcinkiem od stacji Politechnika do stacji Wilanowska musiał przejechać pociąg techniczny, sprawdzający działanie urządzeń. Jest to procedura standardowa, podobnie jak to, że każdego dnia, o godzinie 4 przed rozpoczęciem kursowania pociągów z pasażerami, całą linię przejeżdżają pociągi techniczne i dopiero po takim przejeździe wznawiany jest ruch pasażerski.
Niestety, mimo codziennych kontroli dokonywanych w przerwie nocnej, czasami i w metrze niektóre urządzenia ulegają awarii.