Avenio – nowa propozycja Siemensa
infotram
23.07.2012 22:10
Avenio – nowa propozycja Siemensa
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram jednym z pojazdów, które Siemens chce zaprezentować na wrześniowych targach Innotrans ma być tramwaj Avenio. Namiastkę tego, jak pojazd będzie wyglądał, mogliśmy zobaczyć w wiedeńskiej fabryce producenta. Siemens pokazał bowiem makietę wagonu dla Hagi. Avenio będzie tramwajem w całości niskopodłogowym. To swoisty powrót producenta na rynek tramwajowy. Niestety w Polsce takich wagonów raczej nie zobaczymy. To bardzo trudny rynek –tłumaczy Christoph Klaes, dyrektor Siemensa ds. lekkich pojazdów szynowych. Jest tu duża konkurencja ze strony polskich producentów. Ciężko z nimi konkurować przede wszystkim cenowo. W najbliższym czasie Avenio raczej nie pojawią się w Polsce –dodaje. Mimo, iż jest pojazdem o modułowej konstrukcji, dzięki której można budować pojazdy dopasowane do potrzeb każdego miasta czy sieci tramwajowej. Tramwaj charakteryzuje też ciekawy design, trzeba przyznać dość oryginalny. A przecież Avenio nie jest nową konstrukcją. To taki swoisty lifting Siemensa Combino Plus, znanego z Portugalii (takie wagony jeżdżą w Almadzie) oraz Węgier (Budapeszt). Jak mówią przedstawiciele producenta Avenio jest mieszanką wszystkiego tego, co najlepsze w dotychczas produkowanych wagonach. Wagony dla Hagi będą miały stalowe pudło. Wózki będą ściągnięte z tramwajów budapesztańskich. Skrętne, z możliwością obrotu o 4,5 stopnia. Przypomnijmy, że holenderskie miasto zamówiło u Siemensa 40 przegubowych wagonów, z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 40 pojazdów. Każdy z nich będzie miał 35 metrów. Na swój pokład zabierze 70 pasażerów na miejscach siedzących oraz 168 na stojących. Dostawy nowych wagonów mają rozpocząć się w 2014 roku i potrwają przez rok. Wartość kontraktu to ponad 100 mln euro.
Uczyńmy miasta jeszcze piękniejszymi –to motto, które przyświecało producentowi przy budowie tramwaju Avenio. Siemens wagony buduje już od 130 lat. Ale ten ma być inny niż wszystkie pozostałe. Elegancki, zindywidualizowany, z dopracowanymi detalami. A przy tym ekologiczny i ergonomiczny. Czy taki będzie? Przekonamy się już we wrześniu, kiedy to na berlińskich targach Innotrans ma zostać zaprezentowany pierwszy gotowy wagon.
Dane techniczne Siemens Avenio
Producent
|
Siemens
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Zamówienia
|
Haga –40 sztuk
|
Liczba miejsc siedzących
|
70
|
Liczba miejsc stojących
|
168
|
V max
|
80 km/h
|
Rozstaw osi
|
1800 mm
|
Średnica koła
|
600 mm
|
Silniki trakcyjne
|
6×120 kW
|
Liczba kół
|
Łączne 16 Napędowe 12
|
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022