Alstom zaprezentował projekt przyszłego pociągu metra Ile de France
Henri Poupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Generalny grupyAlstom, Valérie Pécresse, Przewodnicząca Rady Regionalnej Ile-de-France orazRady STIF1, Elisabeth Borne, Dyrektor Generalna RATP2, Philippe Yvin, PrezesZarządu Société du Grand Paris (SGP), Stéphane Beaudet, Wiceprezes ds.Transportu regionu Ile-de-France oraz Wiceprezes STIF, a także Laurent Probst,Dyrektor Zarządzająca STIF, zaprezentowali w siedzibie głównej grupy Alstom wSaint-Ouen projekt i plan wnętrza przyszłych składów pociągów metra MP14 naogumionych kołach, które zgodnie z harmonogramem mają od 2019 r. rozpocząćeksploatację w Ile-de-France.
W 2015 organizacja RATP podpisała z grupą Alstom kontraktramowy na dostawę do 217 pociągów MP14 w okresie 15 lat. Całkowita wartośćumowy wyniesie ponad 2 miliardy euro i została ona zatwierdzona przez STIF orazSGP w zakresie pociągów linii 14. Pierwsza zatwierdzona część kontraktu, na 35składów pociągów, jest warta 520 milionów euro i zostanie w 100% sfinansowanaprzez STIF. Pociągi będą użytkowane na linii 14 metra obsługiwanej przez RATPna marginesie jej rozbudowy w kierunku północnymi. Pojazdy te umożliwiązwiększenie przepustowości linii (nowe 8-wagonowe składy zastąpią dotychczasowepociągi składające się z 6 wagonów). Nowe pociągi metra wejdą do eksploatacjina linii 4, 11 i 14, kiedy ta ostatnia zostanie przedłużona na południe odGrand Paris Express do Orly.
Producent poinformował, że projekt pociągów metra MP14,który jest wynikiem współpracy STIF, RATP i SGP, cechuje opływowy kształt,charakterystyczny układ świateł oraz dopasowanie wizualne do drzwi peronów nastacjach. Pociągi metra zostały opracowane zgodnie z projektem platformokreślonym przez STIF dla całego taboru w Ile-de-France, a ich kolorystykabędzie nawiązywać do STIF i RATP. Wnętrza, które zostały rozplanowane tak, żebyzwiększyć komfort pasażerów, opracowano zgodnie z motywem alkowy, aby stworzyćatmosferę, która jest zarówno przyjazna, jak i kameralna. Obszerne przedziałyumożliwiają dostęp wszystkim pasażerom dzięki specjalnie wyznaczonym miejscom isiedzeniom o kształcie bumeranga, zwiększając płynność i przepustowośćprzewozów. Pociągi MP14 są również wyposażone w oświetlenie LED, rozmieszczonew wydajny sposób w całym pojeździe, które zapewniają poczucie bezpieczeństwa ilikwidują wszelkie zacienione miejsca. Oparcia i uchwyty zostałyzaprojektowanie zgodnie z normami stabilności3 i zwiększają poczucie komfortuwewnątrz wagonu. Ogrzewanie i klimatyzacja poprawiają samopoczucie pasażerówniezależnie od pory roku i temperatury na pokładzie.
Pociągi MP14 są również wyposażone w kompleksowy pokładowymonitoring wideo oraz system dynamicznego przekazywania informacji.
Pociągi M14 zapewniają kontrolę nad kosztami przez całyokres eksploatacji. Układ hamulcowy pociągów metra, który jest w 100%elektryczny, odzyskuje energię i oddaje ją z powrotem do sieci w postaci prądu,ograniczając przy tym emisje drobnych cząstek spowodowane przez użytkowaniemechanicznych układów hamulcowych. Układ ten powoduje zmniejszenie zużyciaenergii przez pociągi oraz zanieczyszczeń powietrza o 20% w stosunku dopoprzednich pociągów metra na ogumionych kołach (MP05) oddanych do użytku wsieci.
? Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować te nowoczesnepociągi metra, które stanowią wzór w zakresie zrównoważonej mobilności i którez pewnością zostaną docenione przez paryżan z uwagi na oferowany przez niepoziom komfortu i niezawodność. Cały francuski przemysł kolejowy połączył siły,żeby utworzyć konkurencyjny i innowacyjny produkt o wysokim standardzie wydajności,który w pełni zadowoli mieszkańców Ile-de-France oraz, jak mamy nadzieję,znajdzie dalszą akceptację w postaci kolejnych zamówień ? powiedział HenriPoupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Generalny grupy Alstom.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W projekcie będzie brać udział większość z dwunastu zakładówgrupy Alstom we Francji. Zakład w Valenciennes zajmie się badaniami,integracją, walidacją i testami, le Creusot wózkami, Ornans silnikami,Villeurbanne elektroniką pokładową, Tarbes trakcją, Reichshoffen badaniamizderzeniowymi a Saint-Ouen projektowaniem. Projekt pozwoli utrzymać ponad 2000miejsc pracy we Francji zarówno w grupie Alstom, jak i u jej dostawców.
? Moim celem jest przeprowadzenie rewolucji transportowejpoprzez odnowienie do 2021 roku 700 składów pociągów, w tym RER. Niezapomniałam o metrze. Dzięki projektowi MP14 za kwotę powyżej 2 miliardów euromoże zostać wymienionych ponad 200 składów pociągów. Jest to niemal jednatrzecia wszystkich pociągów metra w Ile de France. Mieszkańcy Ile de Francebędą mieli okazję docenić jakość tych nowych pociągów, w szczególności w roku2019 na linii 14, a następnie na przedłużeniu linii 11, która jest obecnieobsługiwana przez pociągi zaprojektowane niemal 60 lat temu ? dodała ValériePécresse, Przewodnicząca Rady Regionalnej Ile-de-France oraz Rady STIF.
? Wprowadzenie MP14 symbolizuje przyspieszoną modernizacjęsieci RATP, dzięki której będziemy mogli zaoferować naszym klientom większykomfort i szerszą gamę usług ? uważa Elisabeth Borne. ? Te nowe wydajne energetycznie i wyposażone woświetlenie LED pociągi odzwierciedlają priorytet nadany zrównoważonym miastomprzez RATP. W każdym wagonie MP14 znajdzie się sześć miejsc dla pasażerów oograniczonej możliwości poruszania się, jak również miejsce na wózek inwalidzkiw na końcu każdego wagonu. Nowe składy pociągów na linii 14 będą utrzymywaneprzez RATP w nowym zakładzie utrzymania i stacji składowania w Saint-Ouen.
„