Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

A może Ostrava?

infotram
07.03.2014 13:06

Kilka dni temu informowaliśmy o przetargu na dostawę tramwajów do Lipska. Szukając dalej rynków dla naszych rodzimych producentów wędrujemy do Czech. Tu ani Solaris, ani PESA tramwajów jeszcze nie sprzedały. Nadarza się zatem okazja. Przetarg ogłosiła właśnie Ostrava. Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowego jego omówienia wspomnieć należy, iż Solaris z powodzeniem dostarcza do Czech, także do Ostravy, autobusy i trolejbusy, PESA zaś szt-y. Pora zatem pomyśleć o rozszerzeniu swojej działalności na segment tramwajowy, choć może się to okazać trudniejsze niż w przypadku rynku niemieckiego…

Dopravnípodnik Ostrava a.s. ogłosił przetarg dwuczęściowy na dostawę niskopodłogowych wagonów tramwajowych. I tak w części pierwszej obejmuje on dostawę dziesięciu pojazdów o długości do 23 metrów. Część druga zakłada dostawę kolejnych dziesięciu wagonów o długości do 16 m. Szacunkowa wartość całego zamówienia to 580 000 000 CZK bez VAT. Tramwaje trzeba będzie dostarczyć od 1 maja do 31 października 2015 roku. Kryteria wyboru dla obu części są identyczne:
  1. Cena –70%;
  2. Średnie roczne koszty utrzymania wagonów przez 10 lat –3%;
  3. Warunki techniczne –27%.

O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w ostatnich 5 latach dostarczali co najmniej 5 niskopodłogowych wagonów, w tym jeden o długości do 23 m. Termin składania ofert został określony na 15 maja 2014 roku. Zakup tramwajów dla Ostravy ma być dofinansowany przez Unię Europejską.

Solaris Trollino w barwach OstravyOstrava chce kupić 20 niskopdłogowych tramwajów. To szansa dla polskich producentów?

Jak wspomnieliśmy wagony mają być niskopodłogowe. Podstawowe wymagania dla tramwajów:

Długość: max 23 m/ max 16 m

Szerokość: 2,45-2,6 m (preferowana 2,5 m)

Miejsca: siedzące –60/30, ogółem –130/85

Minimalny promień łuku podróży: 18 m bez obciążenia, 20 m z obciążeniem

Krawędź wejścia: 350 mm nad poziomem główki szyny

Gwarantowana żywotność: 30 lat

Rozstaw: 1435 mm

Zasilanie: 600 V

Prędkość max: 70 km/h, konstrukcyjna –80 km/h

Ponadto wagony mają być wyposażone w klimatyzację i system informacji pasażerskiej, zarówno audio, jak i wizualnej.

Polub nas 🙂