Jest pierwszy dwukierunkowy tramwaj dla Szczecina
foto: FB/Uwaga tramwaj
Na Facebooku pojawiły się zdjęcia pierwszego dwukierunkowego Moderusa Beta dla Tramwajów Szczecińskich.
Przypomnijmy, że finalnie wagon zostanie zmontowany przez przewoźnika, a elementy nadwozia i podzespoły dostarczy Modetrans.
Jedna oferta
Firma z Poznania jako jedyna złożyła swoja ofertę w przetargu. Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.
Elementy do dwóch tramwajów wraz z dostawą niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego to nie wszystko. Zamawiający daje sobie możliwość wykorzystania prawa opcji polegającego na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażu kolejnych dwóch pojazdów.
Umowa podzielona zostanie na 2 etapy. W pierwszym z nich wykonawca ma 180 dni na dostawę kompletu do montażu pierwszego tramwaju, w drugim łącznie 240 dni od dnia podpisania umowy na dostarczanie elementów do kolejnego. Samo składanie tramwajów to okres około 2 miesięcy. Zgodnie zatem z umową pierwszy tramwaj powinien trafić do Szczecina w marcu 2021 roku, ale jest duża szansa, że nastąpi to wcześniej.
Na to zadanie spółka przeznaczyła 12 300 000 zł, firma Modertrans Poznań w ofercie określiła kwotę 12 588 300 zł, a więc trzeba było trochę dorzucić.
Jakie będą tramwaje?
Tramwaje będą przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe:
długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących stałych: 40,siedzenia uchylne: od 4 do 6),
udział niskiej podłogi ma wynosić 25%,
system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy),
system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy),monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie- remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi.