2 września poznańskie tramwaje wrócą na rond Śródka
Po 18 dniach prac iprawie dwa tygodnie przed planowanym zakończeniem remontu na rondzie Śródkazostał otwarty przejazd dla samochodów i autobusów.
Tramwaje, które obecnie nie kursują pomiędzy placemWielkopolskim a Śródką, wrócą na swoje stałe trasy 2 września.
MPK skończyło pracewchodzące w zakres drogowy na rondzie Środka. Od dzisiaj rana ruch kołowyodbywa się już normalnie. Remont łuków na rondzie był niezbędny ze względu nabezpieczeństwo i przyszłą modernizację ronda Rataje. Ruch tramwajowy na Śródkęwróci we wrześniu, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego – mówi MariuszWiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
W związku z przywróceniem przejazdu drogowego na rondzieŚródka zamknięte zostały przewiązki przy ul. Wyszyńskiego. Samochody mogą jużprzejechać w stronę ul. Jana Pawła II po rondzie, a autobusy linii 167, 911 iT8, które dotychczas korzystały z przewiązki umożliwiającej bezpośredni wyjazdz dworca autobusowego, po wyjeździe z dworca Śródka objeżdżać będą rondo izatrzymywać się będą na przystanku za rondem w kierunku Katedry.
Tramwaje do Środki, ze wszystkich kierunków, dojadą od 2września. Trwają bowiem jeszcze prace na odcinku od ronda do placuWielkopolskiego – tuż za mostem Bolesława Chrobrego w kierunku ul. Garbary orazprzy wyjeździe z placu, na wysokości ul. Wolnica. Utrudnieniem dla kierowcówmoże być jeszcze remont na wysokości Chwaliszewa, gdzie na krótkim odcinkuzwężona jest jezdnia do jednego pasa po każdej stronie. Z kolei przy placuWielkopolskim nie ma wyjazdu w ul. Wolnica w związku z remontem torowiska naprzejeździe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Termin remontu trastramwajowych dochodzących do ronda Śródka został tak zaplanowany, żeby był jaknajmniej uciążliwy dla pasażerów, a także kierowców. Okres wakacji letnich,kiedy w mieście mniej osób porusza się komunikacją publiczną, jest najlepszym czasemna tego typu prace – dodaje Mariusz Wiśniewski.
Prace na rondzie Śródka były niezbędne z uwagi na bardzo złystan nawierzchni torowej. Od ostatniej przebudowy w 2005 roku szyny na łukach irozjazdach oraz same zwrotnice nie nadawały się do dalszej użytkowania.Wymagały kompleksowej wymiany. Zaniechanie tych prac zagrażałoby bezpieczeństwupasażerów i częstymi wykolejeniami. Jednocześnie planowane na przyszły rokprace inwestycyjne w ramach przebudowy ronda Rataje i realizacji ProgramuCentrum uniemożliwiłyby wstrzymanie wówczas ruchu przez rondo. W 2020 rokuwiększość tramwajów z centrum na wschodnią część Poznania kierowana będziewłaśnie przez Śródkę.
„