ZSSK zmodernizują 15 składów tatrzańskiej elektryczki
Słowackie Koleje ZSSK zmodernizują piętnaście składów elektrycznych, obsługujących połączenia w Tatrach. Koszt prac to prawie 31,5 mln euro nett.
Są to składy kolejowe wyprodukowane w 2001 i 2002 roku przez Stadlera i przeznaczone do eksploatacji na regionalnych liniach Tatrzańskich Kolei Elektrycznych (TEŽ) w Tatrach Wysokich. Przetarg wygrał ŽOS Vrútky, z którym została już podpisana umowa.
ZSSK chce sfinansować inwestycję ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Zintegrowana Infrastruktura.
Wynik przetargu
W przetargu ogłoszonym przez ZSSK rok temu firma najpierw zaproponowała cenę 35,85 mln euro za modernizację pociągów przed aukcją elektroniczną. W jej trakcie obniżyli ofertę do ok. 31,5 mln euro bez VAT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Taka była również oczekiwana wartość kontraktu. W realizacji kontraktu wraz z ŽOS Vrútky będzie uczestniczyć firma Stadler Bussnang AG z 45% udziałem podwykonawstwa.
W kontrakcie zwycięski oferent zobowiązał się do modernizacji pociągów najpóźniej do 30 listopada 2023 r. Ma je przekazać w zajezdni Rušňová w Popradzie.
ZSSK wykluczył z przetargu spółkę Železničné opravovne a strojárne, a. s., z uwagi na niespełnienie warunku doświadczenia.