ZSSK modernizują `bagietki`
Słowackie Koleje ZSSKzmodernizują do końca 2017 roku 16 spalinowych jednostek serii 813 + 913,popularnie zwanych „bagietkami”.
Po remoncie będą kursować na wybranych trasach wokółZwolenia. „Jednostki silnikowe wyposażone zostaną w nowoczesne, klimatyzowane wnętrzadla pasażerów, spełniające najnowsze standardy. To zwiększy komfortpodróżowania na liniach gdzie wcześniej operowały starsze pojazdy” – powiedziałMichal Vereš, Dyrektor Operacyjny ZSSK.
ZSSK obecnie posiadają 44 takie zestawy. „Zastosowane nowoczesnetechnologie ułatwią pracę obsłudze. Jednostki mają nowy system sterowania zezdalną transmisją danych diagnostycznych, nowy system teleinformatyczny, monitoringwewnątrz i na zewnątrz pociągu, systemy kamer, WiFi i dozowanie paliwa” –wyjaśnił Michal Vereš.
Całe wnętrze jest oznaczone opisami w alfabecie Braille'a. WCz zamkniętym obiegiem zastąpiły przestarzałe toalety z „dziurą” w podłodze.Pociągi zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja obejmuje wymianę całego wnętrzawagonów, w tym podłóg, ścian, okien, bagażników dachowych, pojemników,oświetlenia, siedzeń dla pasażerów, kabiny WC, drzwi oraz jak wspomnieliśmymontaż systemu informacji pasażerskiej, instalację klimatyzacji dla pasażerów iwykonanie powłoki antygraffiti. ZSSK nie planują dalszych modernizacji tychpojazdów.
Dane techniczne:
Układ osi: 1'A'1'1'
Rozstaw osi: 1435 mm
Długość ze zderzakami: 28 820 mm
Szerokość: 3 073 mm
Maksymalna prędkość: 90 kilometrów na godzinę
Liczba miejsc: min. 63
Liczba miejsc stojących: 111
Silnik wysokoprężny: TEDOM TD310R6HTA26
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Skrzynia biegów: hydromechaniczna
Moc: 310 kW
Nominalna prędkość obrotowa: 1950 / min
Max. zużycie przy pełnym obciążeniu: 229 g / kWh
Skrzynia biegów: Voith DIWA D 884,5
Przekładnia manualna osi: 265 kW GMEINDER
Sterowanie: MIREL 813
Urządzenie grzewcze: Webasto Thermosystems
Hamulce: automatyczne, awaryjny – DAKO
„