ZSSK modernizują `bagietki`

inforail
14.07.2017 10:24

Słowackie Koleje ZSSKzmodernizują do końca 2017 roku 16 spalinowych jednostek serii 813 + 913,popularnie zwanych „bagietkami”.

Po remoncie będą kursować na wybranych trasach wokółZwolenia. „Jednostki silnikowe wyposażone zostaną w nowoczesne, klimatyzowane wnętrzadla pasażerów, spełniające najnowsze standardy. To zwiększy komfortpodróżowania na liniach gdzie wcześniej operowały starsze pojazdy” – powiedziałMichal Vereš, Dyrektor Operacyjny ZSSK.

ZSSK obecnie posiadają 44 takie zestawy. „Zastosowane nowoczesnetechnologie ułatwią pracę obsłudze. Jednostki mają nowy system sterowania zezdalną transmisją danych diagnostycznych, nowy system teleinformatyczny, monitoringwewnątrz i na zewnątrz pociągu, systemy kamer, WiFi i dozowanie paliwa” –wyjaśnił Michal Vereš.

Całe wnętrze jest oznaczone opisami w alfabecie Braille'a. WCz zamkniętym obiegiem zastąpiły przestarzałe toalety z „dziurą” w podłodze.Pociągi zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja obejmuje wymianę całego wnętrzawagonów, w tym podłóg, ścian, okien, bagażników dachowych, pojemników,oświetlenia, siedzeń dla pasażerów, kabiny WC, drzwi oraz jak wspomnieliśmymontaż systemu informacji pasażerskiej, instalację klimatyzacji dla pasażerów iwykonanie powłoki antygraffiti. ZSSK nie planują dalszych modernizacji tychpojazdów.

Dane techniczne:

Układ osi: 1'A'1'1'

Rozstaw osi: 1435 mm

Długość ze zderzakami: 28 820 mm

Szerokość: 3 073 mm

Maksymalna prędkość: 90 kilometrów na godzinę

Liczba miejsc: min. 63

Liczba miejsc stojących: 111

Silnik wysokoprężny: TEDOM TD310R6HTA26

Skrzynia biegów: hydromechaniczna

Moc: 310 kW

Nominalna prędkość obrotowa: 1950 / min

Max. zużycie przy pełnym obciążeniu: 229 g / kWh

Skrzynia biegów: Voith DIWA D 884,5

Przekładnia manualna osi: 265 kW GMEINDER

Sterowanie: MIREL 813

Urządzenie grzewcze: Webasto Thermosystems

Hamulce: automatyczne, awaryjny – DAKO